Friday 28 September 2012

GEMPAK GILER: NIK AZIZ LELONG TONGKAT!!

Macam nak tercabut bulu mata akak bila baca yang Nik Aziz umumkan yang dia akan lelong tongkat dia demi untuk mendapatkan dana bagi PRU ke 13.  Pengumuman berkenaan dibuat kira-kira pagi tadi selepas beliau menyampaikan kuliah mingguan di Dataran Ilmu di sini.   Sejurus itu Nik Aziz menyerahkan tongkat kesayangan tersebut kepada seorang wakil untuk menyempurnakan hasrat murninya itu.  Seterusnya  di SINI.

Kesian betul Nik Aziz.  Sampai macamtu dia sanggup berkorban demi untuk parti.  Betul ker PAS tak ada dana?  Mana orang kaya Husam?  Mana tokeh2 balak, tokeh emas dan lain2?  Tak kan tak ada yang bagi duit kot?  Mustahil sangat.  Merepek betul.

Pandai sungguh Nik Aziz berpolitik.  Dia nak bagitahu yang Pas bukan semewah PKR yang dapat dana juta2 dan dapat pelbagai sponsor dari orang2 kaya yang pemurah dan tidak mengharapkan balasan.  

Atau Nik Aziz nak bagitahu yang tempuh luput dia dah berakhir.  Penyerahan tongkat tu umpama penyerahan kuasa.  Tongkat tu sebagai simbolik jer.....Alhamdulillah.    

1 comment:

  1. Anonymous19:12:00

    tongkat sakti atau tongkat sakit hati???nak mampos lah tuuuu....

    ReplyDelete