Monday 30 July 2012

ABBY ABADI TANPA TUDUNG!!

Apa nak heran kontrak tudung batal?  Berapa je boleh dapat setakat jadi duta tudung berbanding duit dalam sampul yang dapat tiap kali pergi ceramah Pas?   Abby Abadi yang dah jadi ustazah Pas dan jadi ahli Pas seumur hidup buat gempak badak pagi tadi bila menulis kat twitter  yang kontrak dia dengan sebuah syarikat tudung ditamatkan gara-gara masuk Pas.  Ada akak kisah?  

Ni semua lakonanla.  Abby Abaditu kan pelakon.  Dia boleh buat jadi gila, jadi mangsa rumahtanga, jadi perempuan yang nak bunuh diri, jadi baik, jadi alim.  Semua dia boleh buat.  Skrip yang dia duk ceramah tu pun dia boleh hafal jer.  Janji duit masuk.  Tak payah nak temberangla.  Sebab tu Abby cakap, lepas PRU 13 nanti dia akan kembali aktif semula ke dunia seni.  Bukan sebab masatu Pakatan memerintah, tapi sebab masatu Pas dah tak panggillah Abby untuk bagi ceramah sana sini.  Maka hilanglah pendapatan.  Bukan orang tak tahu banyak mana yang Abby dan artis lain boleh dapat kalau hadir dalam satu-satu acara apalagi kalau bagi ceramah.  Paling kurangpun RM2,000.  Itu baru satu tempat.  Kalau dalam satu hari beberapa tempat, tak ke kencang tu?  Sebulan senang-senang kutip RM60K.  Kalau berlakon, satu hari berpanas berhujan baru dapat RM1,000 jer.  Itupun kalau artis tu bagus.  Kalau setakat Abby, dapat RM500 dah cukup baik.  Kalau berlakon 1 bulan tanpa henti untuk drama bersiri 13 episod, Abby cuma boleh dapat RM19,000 jer.  Itupun kalau watak utama.  Kalau watak ke dua penting setakat RM10K jer la.  Macam Abby, dia dah tak laku di pasaran.  Jangan kata watak utama atau 2nd lead, watak extrapun belum tentu orang nak amik!

Tak payah cakap pasal kesedaran dan perjuangan ke jalan Allah la Abby.  Lebih senang kalau cakap yang awak tu berjuang untuk poket dan belanja anak-anak.  Itu lebih jujur dan tidak merendahkan agama Islam.  Penceramah boleh saja dianggap sebagai satu kerjaya, dan itu sama sekali tidak salah.  

Tunggu sajalah tahun depan.  Kita akan lihat Abby menyatakan penyesalannya menyertai Pas dengan airmata yang berjujuran... Hahaha.     

   

5 comments:

  1. Anonymous15:20:00

    apa yang ko jeles sangat dengan dia tu?
    ada dia ganggu ko? ada dia ambik tudung ko?
    ada dia kutuk ko? ada dia mintak duit ko lepas dia bagi ceramah?
    bulan puasa pun nak buat dosa kering. haram jadah!! (dengan nada macam Najis cakap)

    ReplyDelete
  2. Anonymous15:34:00

    hmm.. boleh akak beritahu saya siapa dalam umno yang berjuang bukan untuk poket sendiri??
    nak gantung poster/pacak bendera pun orang nak upah laaa.. cuba rais yatim buat kerja berjuang untuk rakyat tak dapat duit, nak ke dia buat??
    dan yang akak tulis macam macam ni apa yang akak dapat?? dapat upah?? siapa bagi?? kalau tak dapat upah, untuk apa tulis macam macam?? berjuang?? nak tambah dosa??

    ReplyDelete
  3. Anonymous15:59:00

    anon2 mcm bagus kat atas

    Orang tak kisah dia nak tergolek pun. Kan senang cakap dia masuk politik. Ini tak, berdolak-dalih dan menggunakan platform hijrah untuk menyerang artis dan kerajaan. Aku bagi contoh, Amy Search dulu dia memang lama bercampur dgn orang pas sampai semua orang ingat dia ahli pas. Bila dengan rasmi dia masuk umno, ada tak dia kutuk pas atau ahli pr yang lain? Jawapannya takde, dia rileks je dan tak campur pun politik. Faham kan???

    ReplyDelete
  4. Anonymous16:06:00

    Orang yang beriimu pengetahuan yang berhijrah kepada kebaikan dengan IKHLAS tidak akan tidak akan menyalahkan orang lain.......

    ReplyDelete
  5. Anonymous16:11:00

    Game politik ni lain. Kalau dah bersedia masuk politik, kenalah bersedia kena gempur. Abby yang tembak dulu, jadi jangan tak sanggup kena tembak juga. Kerana mulut santan binasa.

    ReplyDelete