Thursday 17 November 2011

KHALID GAGAP TAK GAGAP LAGI...

Kalini Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tak gagap lagi. Dia betul2 yakin dan dengan kata2 yang teratur dia mengumumkan yang kerajaan Selangor tidak akan membubarkan Dewan Undangan Negeri Selangor sehingga Jun 2012. Alasannya sebab dia nak menunaikan janjinya pada rakyat Selangor. Selamani agaknya memang banyak janji yang dibuat tapi tak dilaksanakan. Jadi bila pilihanraya nak sampai barulah Khalid terkincit2 nak memenangi hati rakyat Selangor.

Belanjawan Negeri Selangor 2012 yang dibentangkan minggu lepas memperuntukkan RM1.6 billion iaitu kenaikan sebanyak 11.89% berbanding RM1.430 billion pada 2011. Jadi Khalid nak lah tabur kat rakyat untuk pujuk hati rakyat Selangor yang dah menyampah giler ngan PR. Orang Islam pun masih tak boleh lupa lagi kes MB Selangor yang duk sokong gereja dalam isu murtad. Masih basah kat ingatan, masih berdarah kat hati.

Memang PR cukup takut kalau PRU 13 dibuat lebih awal. Tu sebab depa buat macam2 helah untuk tangguh. Buat Bershit 2.0, biar rakyat kecoh sikit. Dan usaha depa memang berbaloi sebab DS Najib yang terlalu prihatin telah setuju pulak untuk buat penambahbaikan pilihanraya. Dalam hal ni akak kagum ngan Nik Aziz yang menerajui Kelantan. Dia betul2 jantan bila tak pernah kisah bila pilihanraya dibuat. Tapi Khalid macam jantan yang tak bertelor. Telornya naik ke kerongkong. Tu yang tak habis2 nak gagap.

Pada akak, tak kisahlah esok atau bulan 6 tahun depan pilihanraya. Akak tetap yakin yang BN akan menang di Selangor!

No comments:

Post a Comment