Tuesday 8 November 2011

TENGKU RAZALEIGH HAMZAH: MUSANG MULA BERJANGGUT!!

Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah menubuhkan Angkatan Amanah Merdeka (AMANAH) kononnya sebab tak ada ruang bersuara dalam BN. Akak pun tak faham Tengku Razaleigh nak bersuara camana lagi. Selamani punyala banyak suara dan kritikan dia terhadap BN, PM dan UMNO, dia masih kata tak ada ruang bersuara? Pernah ke polis tangkap dia sebab kritik soal royalti minyak Kelantan? Kena buang keahlian UMNO ke bila dia duk lantang mengatakan yang bidang kehakiman hilang kebebasan? Kena bagi surat tunjuk sebab ke bila dia mintak ditubuhkan suruhanjaya diraja untuk siasat konsesi pengeluar tenaga bebas (IPP)? Najib hantar orang untuk simbah cat merah ke kat rumah dia bila dia kritik kerajaan dan kata kroni politik dan kroni bisnes dah bawak kepada pemusatan kuasa dalam kepimpinan politik dan di pejabat PM? Ada? Ada?  Cer bagitahu akak kalau akak tak perasan.

Macamtulah bila janggut baru nak keluar, ada gatal sikit.
Kata Tun Nila Utama dalam cerita Musang Berjanggut:   'Perempuan menjaga maruah, tapi betina menjualnya'.
Kata Akak Nilai:   'Ahli UMNO sejati menjaga maruah, tapi ahli berkepentingan peribadi menjualnya'

1 comment:

  1. Al-Amin23:02:00

    Assalamu'alaikum; Kita rasa pelek juga Tg. Razaleigh ni. Ada-ada saja dengan UMNO /BN. Nampaknya semua tak betul. Asyik nak menentang saja. Cukuplah. Rakyat M'sia semua dah tahu perangai dan telatah Tg Razaleigh ni.

    UMNO ni adalah untuk perjuangan Melayu dan Islam. Perkuatkan azam untuk mencapai matalamat itu.

    Kita lihat gambar-gambar yang dipaparkan adalah orang-orang yang tak laku gadai. Hai nasiblah....

    Sepatutnya anak Kelantan, tabah menghadapi cabaran. Tak mudah digoda syaitan. Yakinlah syaitan itu adalah seteru umat Islam. Musuh Allah.

    Berjuanglah dalam UMNO / BN, Insya Allah, Melayu Islam kekal selama-nya. Wassalam. Tq.

    ReplyDelete