Friday 19 August 2011

HISHAMUDIN HINA ORANG FELDA!!

Akak bukan orang Felda tapi sebagai perempuan, akak cukup sensitif bila ada orang duk kutuk makcik-makcik Felda.  Isteri peneroka Feldani digambarkan oleh si Hishamudin Rais sebagai perempuan yang kerjanya tidak lain selain dari mengumpat, berborak dan bercerita sesama sendiri sementara menunggu suaminya balik dari kerja.  Umpatan isteri peneroka Felda ni pulak adalah tentang DS Najib yang kena nasi kangkang dan DS Rosmah yang menggunakan khidmat bomoh dari India.  Inilah sebenarnya tembelang manusia pembangkang yang kononya memperjuangkan Felda tetapi dalam masa yang sama mengutuk orang-orang Felda!  Ini sebahagian dari apa yang ditulis oleh Hishamudin Rais:


       Para pembaca yang budiman, sila lupakan cerita dari Lebai Desas anak Desus yang mengatakan bahawa Najib pernah beranak dan beristeri dengan orang puteh ketika dia belajar di UK dahulu. Ini bukan politik. Lupakan juga cerita tentang Rosmah berhasrat agar anaknya akan berkahwin dengan anak Sultan Berunai. Ini bukan politik. Lupakan juga kesah Rosmah menggunakan khidmat bomoh dari India. Ini bukan politik. Jangan terikut-ikut dengan kesah ‘ nasi kangkang Rosmah ’. Ini hanyalah labon-labon Mak Cik Felda sambil-sambil makan kuaci ketika menunggu laki pulang dari ladang.   
 _____________________________________________

Siapa Hishamudin Rais?  Entah!  Akak kenal dia sebagai pembikin filem yang gagal.  Dulupun bila bercakap pasal filem memang dialah yang paling hebat, tapi bila buat filem, hampeh!  Cer tanya apa jadi filem popular dia Dari Jemapoh ke Manchester?  Ada tayang ke kat cinema kita?  Layak ke filem tu ditayangkan?  Bila dah tak boleh nak tayang kat cinema dia letak kat u-tube.  Itupun akak tengok adalah seribu dua orang yang tonton.  

Mamat perasan bagusni sebenarnya adalah orang gagal dalam hidup.  Bekas tahanan ISA ni pernah lari dari ditangkap polis dan tinggal di luar negara macam si penakut RPK tu.  Sekarang RPK dan Hishamudin Rais berganding bahu dalam Malaysia Today, menyebarkan cerita-cerita khayalan yang luar biasa dan kengkadang di luar jangkauan logik akal yang waras. 

Dan hari ini si gagal yang tak mendapat tempat di hati masyarakat ni mula buat filem khayalan dan cerita baru.  Pasal Malapetaka 31 Ogos.  Pasal Malapetaka yang dibawa oleh DS Najib dan Rosmah.  Semuanya adalah andaian dan hanyalah dengar dari cakap-cakap orang.  Tak ada bukti yang kukuh.  Tapi orang macam si Hishamudin Raisni memang menjadi idola ramai budak-budak dungu yang berdarah panas, budak-budak dungu yang percaya bulat-bulat bila dihidangkan dengan cerita-cerita khayalan.  

Sudah-sudahlah Hishamudin Rais.  Cerita hang tu dah lapuk dan dah tak laku.  Buatlah cerita lain yang lebih logik sikit.  Tukarlah tiub kat otaktu, dah bocor banyak sangat.  Tu sebab khabar angin jer yang banyak masuk.       


2 comments:

  1. Anonymous17:03:00

    salam akak nilai.maaf kalu cmmnt saye ni agak lucah melampau.kalu akak nak tau.isham anjing rais ni bukan la jantan sejati.buktinya,die tak mampu tuk hasil kan zuriat.pasal kemaluan die tk boleh tegak.itu pasal tak da satu betina pun nak kan die.jadi ape yang die mampu buat ialah ngisap butoh anak muda yang bodoh di kencingnya hidup2....

    ReplyDelete
  2. Laaaa. Baru akak tahu. Hehehe

    ReplyDelete