Friday 21 October 2011

SABUISME DAN AZIZBARISME YANG MERBAHAYA!

Kelmarin Sabuisme dan kini Azizbarisme!  Pada akak kedua-duanya merbahaya kepada negara.  Seorang menghina pejuang kemerdekaan dan cuba mencipta sejarah baru dan seorang lagi menghina Sultan dan Raja Raja Melayu.  Ke dua-duanya manusia gila yang ingin mencipta sejarah tersendiri.  Itu pendapat akakla.  Bila tengok ke dua-dua isu yang dimainkan, memang tak dapat lari dengan kehendak dan tuntutan kaum Cina DAP.  Akak bukan benci sangat dengan orang Cina tetapi benci dengan sikap segelintir orang Cina yang mendokongi DAP, yang bercita-cita ingin menakluki Tanah Melayu ini.  Dah banyak kali akak cakap, depa ni semua telah menghasut orang-orang Melayu supaya berpecah dan menyokong mereka.  Depa gunakan orang yang berpengaruh, orang yang bijak bercakap macam Mat sabu dan orang yang bijak akademik macam Aziz Bari.  Harini mungkin Mat Sabu dan Aziz Bari tak nampak sebab masih berada di zon selamat, seronok bila ramai yang memuja, ramai yang sokong dan ramai yang sanggup berdemostrasi untuk depa.  Tapi nanti, bila kuasa yang terlepas, nasi akan jadi bubur!  Masatu, kalau menangis air mata darah sekalipun, dah tak berguna.  Bukan setakat Kampung Baru jer rata dikerjakan dek depa, tapi segala kekayaan bumi Tanah Melayu ni akan dibaham bagai tak mahu dek pendatang China ni!  Jangan perasan kaum ni nak berkongsi kekayaan dengan Orang Melayu.  Tengok jer Singapura, macammana nasib Orang Melayu depa.  Segelintir je yang berjaya, lain-lain masuk ke Malaysia dan mencari kehidupan di sini.  Itupun depa ni tak sedar lagi!!!  

Ni akak nak cakap sikit dengan bebudak UIA yang agaknya tengak sibuk berdemo.  Belajar dulu dek oiii.  Kencingpun mak masih basuh, ada hati nak bercakap pasal negara, pasal perlembagaan, pasal undang-undang.  Belajar, pastu kerja dan cari duit dulu.  Sekarangni, duit beli seluar dalampun guna duit PTPTN, lagi mahu cakap besar.    

     

 

2 comments:

  1. Puteri Gunung Tahan18:55:00

    Salam kak, apa yang akak cakap tu ada benarnya tapi banyak jugak salahnya...Yang akak melalak marahkan Aziz Bari dan Mat Sabu tu buat apa... Siapa dulu yang pandai2 nak kurang ajar dengan Sultan dan Raja-raja melayu? Bukankah Tun Mahathir pujaan hati kakak tu.

    ReplyDelete
  2. azaima12:52:00

    Akak nilai.. Kalau nak menilai kita kena guna segala means yang ada, kalau setakat nak menilai based on news kat TV3 dengan utusan sama je level budak 9tahun menilai politik.. Itu pendapat saya lah.. Banyakkan membaca dan berfikir jangan baca apa yg sesuai dgn pendapat akak je.. Barulah bijak perbincangan :)

    ReplyDelete