Monday 30 January 2012

AZIZ BARI kena PELUK! RAPAT PUNYA!

Bukan calang-calang orang yang peluk si Aziz Bari ni.  Anwar Ibrahim, Azmin Ali dan Adam Adli!  Hebat tak hebat.  Depa peluk Aziz Bari sebab dia berani.  Berani meluahkan pendapat yang disalurkan oleh si pemeluk tadi.  Tapi dah asyik kena peluk, lama-lama panas jugak bang, berpeluh jugak.  Tu yang akhirnya jadi busuk. Depa yang berpeluk tak perasanla, tapi yang dekat dengan depa akan terbau jugak busuknya.  

Memang padanpun muka si penganggur Aziz Bari tu.  Belum lagi jadi pemimpin dah senang-senang nak tendang orang itu, nak tendang orang ini.  Dia ingat semua orang nak dengar cakap dia ke apa.  Mentang2 lah isu dia derhaka pada Sultan Selangor dulu dapat sokongan puak DAP dan yang lain2 Melayu yang derhaka, dia ingat selama-lamanya cakap dia orang junjung kot.  Dahla dipanggil prof kangkung, lagi ada hati nak cakap pasal undang-undang.  Dan lebih tak sedar diri si Aziz Bari ni suruh pemimpin pusat Pas pecat Ustaz Azizan pasal isu budak mahasewel KUIN.  Selamba je Presiden PAS, Hadi Awang kata apa yang dibuat MB Kedah tu ikut undang2 dan tepat.  Hahaha.  Memang muka seluar dalam prof kangkung ni.

Memang dah tak tahu kat mana si Aziz Bari tu nak letak muka.  Agaknya lepasni dia hulur tengkuk kat DAP lah tu.  Orang cam Aziz Bari tu senang je dibiri-birikan dek DAP.  Pakar perlembagaan kunun.  Puiii!  Memang dia elok duk diam2 tanam labu je.  Bila labu dah besar, dia boleh peluk dan terjun dalam air.  Dan lebih elok kalau bawak sekali si Anwar dan Azmin tu......Adam Adli?  Tak payah bawak, bagi kat akak je,  Nanti akak cubit-cubitkan pipi dia..... 


 ----------------------------------------------------------
Sinar Harian 29/1/2012

Soal penggantungan lima pelajar terbabit, menurutnya, bagaimanapun perlu difahami dengan jelas oleh pelbagai pihak agar tidak disalah faham oleh setiap lapisan rakyat negara ini.
Abdul Hadi berkata, kepimpinan PAS sememangnya mengikuti dan memantau perkembangan mengenai perkara itu.

"Namun Ustaz (Datuk Seri) Azizan (Abdul Razak) tentunya lebih tahu dengan apa yang berlaku, sesuai dengan kedudukannya sebagai Menteri Besar Kedah.

"Jadi tindakan Ustaz Azizan mengenainya tentu lebih tepat dan wajar dijadikan rujukan oleh pihak-pihak lain termasuk kepimpinan Pas Pusat sendiri," tegasnya.

Khamis lalu, pakara perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari mengesyorkan agar Pakatan Rakyat (PR) mengambil tindakan ke atas Menteri Besar atas alasan bertindak bertentangan dengan prinsip Buku Jingga dan merestui tindakan ke atas pelajar-pelajar terbabit.

Abdul Hadi menambah, Azizan juga tidak mengambil tindakan sesuka hatinya, tetapi hasil perbincangan dengan kepimpinan PAS Kedah dan pihak-pihak lain yang terbabit.
 

No comments:

Post a Comment