Monday 16 January 2012

BILA HUSAM MUSA MULA GHAIRAH....

Macam2 citer ghairah Husam Musa yang tersebar di internet. Dan satu cite ghairah dia ialah masa dia berada di Alor Setar kelmarin. Husam Musa jadi ghairah bila nampak ramai yang membanjiri stadium. Terus dia nampak jawatan MB Kelantan. Dan dalam keghairahan yang menggila itu Husam Musa terus menabur janji. Katanya Kelantan akan menghapuskan hutang PTPTN yang ditanggung rakyat Kelantan. Nak hapus hutang PTPTN? Boleh percaya ke cakap mamat tu?


Akak setuju ngan Menteri Pengajian Tinggi, Khaled Nordin yang cakap keghairahan Husam Musa tak realistik. Ini bukan macam janji ngan amoi. Setakat janji ngan amoi nak bayar hutang sewa rumah dia bolehla. Tapi ni janji nak hapus hutang PTPTN. Itupun Husam dah bagi syarat kalau kerajaan persekutuan bayar royalti minyak yang dituntut. Dan macammana pulak dengan pelajar di negeri yang lain? Cakap senangla. Cer bersihkan air kat Kelantan tu dulu sebelum nak bagi itu ini kat rakyat.


Ni semua gula-gula untuk bebudak muda yang jadi pengundi baru lah ni. Samala macam janji Guan Eng nak hapuskan tol. Tu pasal kat Penang sana takde tol! Janganlah memperbodohkan bebudak mahasiswa tu semua dengan janji manis yang menggelikan telinga tu. Janganlah kejam sangat ngan rakyat yang lurus. PTPTN sebenarnya mengajar pelajar untuk bersikap amanah. Mengajar pelajar untuk gunakan duit yang dipinjamkan untuk belajar dan berjaya seterusnya bertanggungjawab membayar semula duit yang dipinjam.


Agak2 Lim Guan Eng setuju ke nak laksanakan idea biol Husam ni klau PR memerintah? Tapi tang tabur janji palsu tu memang setaraf la ngan Guan Eng pun! Kenala undi pakatan. Tol hapus, minyak turun, ptptn tak perlu bayar, liwat halal. Pehh hebat. Papa memang hebat! Hehe kesitu plak peginya akak...


Published with Blogger-droid v2.0.3

1 comment:

  1. Anonymous08:30:00

    Berjanji untuk dimungkiri....itulah PKR pakatan Kencing Rakyat.Dapat selesaikan isu sampah kat Selangor pun dah kira ok.Seminggu sekali kutip sampah naik busuk rumah aku.

    ReplyDelete