Wednesday 13 June 2012

GEMPAK, TERGEMPAK!! PULAK DAHHHH....

Dalam dunia kewartawanan politik Malaysia akhir-akhir ini, wujud dua jenis berita utama yakni  berita tergempak dan berita gempak.Maksudnya jauh beza langit dengan bumi.Contoh berita tergempak ini macam hari geng Datuk T tayang video seks pemimpin pembangkang kepada wartawan.Semua terkejut dan kelam-kabut dok cari pembayang siapa Datuk T.

Kalau nak  bercakap pasal berita gempak contoh terbaik macam al-kisah konon sebilangan pemimpin-pemimpin BN Sabah hendak lompat masuk pembangkang yang riuh pada Ahad lalu.

Dari pagi lagi,portal berita pro pembangkang sudah tiup khabar angin tersebut, macam biasa berita bersifat spekulasi dengan memetik sumber entah sapa-sapa yang tidak dinamakan.

Berita spekulasi itu kononnya, Timbalan Menteri Perumahan,Ahli Majlis Tertinggi UMNO dan Ahli Parlimen Beaufort,Sabah Datuk Seri Lajim Ukin dan Timbalan Presiden Pertubuhan Pasokmomogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPKO) yang juga Ahli Parlimen BN Tuaran Datuk Wilfred Bumburing akan keluar BN di majlis makan malam PKR yang dihadiri oleh ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Seterusnya di sini

No comments:

Post a Comment