Wednesday 15 February 2012

BUKU JINGGA DIANGGAP TULISAN RASULULLAH? PAS MAKIN HILANG AKAL!!!

Giler ke apa? Ada ke patut depa boleh samakan buku Jingga tu macam surat yang dihantar oleh Rasulullah saw? Bukan main lagi orang Pas mengagungkan buku jingga ni. Hukum hudud pun tak ada, lagi mahu cakap yang kemuliaan buku jingga tu macam datangnya dari Rasulullah saw. Akai ada ka? Kalau nak bagi perumpamaanpun agak2 la beb!

Timbalan Pesuruhjaya Pas Negeri, Datuk Mohd Amar Abdullah bukan main bengang lagi bila buku jingga yang dimuliakannya tu dibakulsampahkan dek Ahmad Maslan dalam satu majlis yang melibatkan orang Felda. Dia cakap yang Ahmad Maslanni macam Maharaja Rom yang mengoyak surat yang dihantar oleh Rasulullah. Tang mana yang buku jingga tu hebat dan mulia sangat tak tahulah akak. Memang taraf buku jinggatu sama cam sampah je.

Tapi apapun akak tak setuju jugak dengan tindakan kurang cerdik Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan duk campak buku jingga kat bakul sampah. Siap depan ramai orang lagi tuu. Bagi akak itu bukan cara yang berhemah untuk tunjukkan kebencian kita terhadap sesuatu yang dipercayai hebat oleh orang lain. Apalagi kalau bukutu bagi sesetengah orang macam datangnya dari langit! Tak sesuai langsung tindakan Ahmad Maslan macamtu. Akak memang tak setuju dan meluat. Tapi nak wat camana. Benda dah berlaku. Sesekali wat bodoh je la, ye x?


Ahmad Maslan ulangi sejarah ‘Maharaja Rom’


Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments:

Post a Comment