Wednesday 29 February 2012

MAAFKAN PAPAGOMO, PARPUKARI! PLEASE.........

Alangkah baiknya punya sifat pemaaf!  Payah nak jumpa satu manusia yang luhur sifatnya, yang besar jiwanya.  Kengkadang akak rasa diri akak terlalu rendah berbanding ketinggian ilmu seorang pemaaf seperti Badrolamin!  Walaupun dipukul oleh 20 orang lelaki, Badrolamin masih tetap tersengeh.  Malah dia tidak akan membuat laporan polis terhadap orang yang telah memukulnya.  Masyaallah!  Tinggi sungguh ilmu agama yang bersarang pada diri Badrolamin.  Akak betul2 terharu......

Sebab tu bila Badrolamin kata dia akan saman para blogger, akak tak percaya.  Mana mungkin seorang pemaaf macam Badrolamin tidak boleh memaafkan perbuatan Papa Gomo, Parpukari, dan ramai lagi blogger yang menulis tentang tangkapan khalwat di bilik 8365 tu.  Memang Badrolamin tulis sendiri kata-kata ugutan tu seperti yang akak petik di bawah:

Di atas rasa tanggungjawab melihat wanita tersebut bersama anaknya di awal pagi, saya membantu beliau mendapatkan bilik penginapan. Pada jam 2.30 pagi suami wanita tersebut bersama lebih kurang 20 orang yang tidak dikenali menyerbu dan menyerang saya. Suami wanita tersebut kemudiannya telah membawa isteri dan anaknya pergi secara paksa.

Lelaki-lelaki bersikap ala samseng ini berhenti memukul saya apabila pihak keselamatan tiba dan menghalang mereka. Namun mereka masih tidak membenarkan saya keluar dari bilik. Hanya setelah 20 minit dikurung oleh samseng tersebut, pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tiba dan menahan saya yang berseorangan di dalam bilik.

Kenyataan Timbalan Pengarah JAIP bahawa saya ditahan oleh pegawai JAIP ketika berkhalwat adalah tidak benar sama sekali. Saya beranggapan bahawa kejadian ini merupakan satu tindakan terancang untuk memerangkap dan mengaibkan saya. Saya hanya dipanggil untuk membantu siasatan JAIP pada 27 Februari 2012. Saya akan hadir bersama peguam untuk memberi kerjasama penuh kepada siasatan ini.

Dengan penjelasan ini, saya berharap semua pihak menghentikan tohmahan dan fitnah terhadap saya. Saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang membuat tuduhan dan fitnah terhadap saya.

Dr. Badrulamin Bahron

Nampak?  Nampak tak yang Badrolamin buat ugutan?  Mana sifat pemaaf Badrolamin?  Tak kan marah kot bang???   Kena bantai dengan 20 orang samsengpun cik abang boleh maafkan.  Tak kan lah dengan para blogger cik abang nak hilang sabar kot???  Semua blogger tu sekadar nak naikkan nama abang jer.  Nama abang Badrolamin dah semakin meniti di bibir semua kaum wanita terutamanya yang punya masalah rumahtangga.  Tak payah lagi nak susahkan kementerian Shahrizat.  Ye lah kan, Shahrizatpun dah sibuk dengan urusan suami dan anak-anak, mujur jugak ada abang Badrolamin yang amik kisah hal kaum wanita....

Maaf eh???  Ala comel-comel janggut putih abang......

6 comments:

  1. Anonymous11:39:00

    adooiiiiiyai.....caya la akak...!!!

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:31:00

    puki emak hang si jangut putih awat hang nampakkah apa yang ustaz tu buat .wahai kakak lebih baik hang jaga puki sendiri dari jaga tepi kain orang .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous14:06:00

      jenis org camni, mak dia sendiri pon dia maki kalo tak setuju. Duduk utan la...

      Delete
  3. Anonymous12:56:00

    anon ke 2, tak baik mencarut2 ..maafkan ajelah akak nilai ni....kihkihkih

    ReplyDelete
  4. Anonymous13:36:00

    Anon Feb 28,2012 08.31pm
    Apa mencarut- carut ni.Dh kena tangkap dlm bilik hotel berdua-duaan kan ke tak elok kerana boleh menimbulkan fitnah.Tak boleh ke si Badrolamin tu jumpa je kat lobi hotel. Guna otak le wei.
    Apa kata kamu suruh je si Janggut tu angkat sumpah muhanallah je...lagi semua orang yakin yg dia betul....

    ReplyDelete
  5. Dik Non 09:36
    Jangan marah kat Dik Non 08:31pm tu. Akak dah maafkan dia. Apalah sangat dosa dia berbanding dosa 20 orang yg duk bantai Badrolamin tu. Setakat maki-maki manja tu, biarkan jer la. Akak dah belajar jadi pemaaf la nie....

    ReplyDelete