Saturday, 28 December 2013

Friday, 16 August 2013

NAZRI DAN NEDIM TELAH MENUNJUKKAN BETAPA KOLOTNYA BLOGGER BN!

Sehari duani bising sungguh para blogger duk hentam Nazri yang lantik Nedim jadi Pegawai Khas. Salahke apa yang Nazri buat tu? Pada akak yang salah adalah blogger yang bersifat kolot dan masih duduk kat bawah tempurung. Tindakan Nazri memang bijak dan tak boleh tercapai dek akal Melayu yang baru nak belajar jadi Taliban! Kalau tindakan Nazritu salah dah lama dah Najib akan sound. Tapi ini tak berlaku sebabnya depa tu bangsa Melayu yang bijak pandai!

Jangan duk melompat dulu. Baca bagi perabis. Orang BN duk sibuk yang budak2 muda tak undi BN dan cari cara macammana nak tarik anak2 muda sokong balik BN. Inilah caranya. Cara yang dibuat dek Nazri. Budak muda sekarangni duk ramai kat disco, kat kelab malam. Depa suka bersosial. Ini melambangkan kehebatan Melayu baru! Sebab tu alasan Nazripun untuk lantik anak dia jadi pegawai khas adalah untuk tarik bebudak yang cam ginilah. Sebab apa, dulu kita dah sibuk tarik mat mat rempit sokong BN. Masalahnya mat mat rempitni semua kelas rendah. Depa jenis yang kita kena bagi duit untuk sokong BN. Kalau PR bagi duitpun depa rembat dan sokong PR. Janji bagi duit. Apa kelas nak tarik bebudak rempit ni? Tak ke hebat klau bebdk muda kt bandar yg suka berhibur tu sokong dan undi BN? X payah duk buat konsert panggil artis datang. Bdk muda yg cenggini ada kelass you! Klau depa sokong BN barulah wajah BN akan jadi wajah elit. Bukan tahap longkang.

Salahke Nazri si menteri pelancongan tu lantik anak dia Nedim jadi pegawai khas aka office boy? Korang tak bangga ke kalau seorang Melayu bertaraf office boy pun boleh pakai ferrari? Secara tak langsung taraf orang Melayu dah meningkat melangit! Office boy Melayu leh pandu ferrari. Office boy cina ada? Office boy india ada? Takde la! Kita kena nampak gah nampak hebat. Baru org boleh dengar cakap kita.

Apa salah Nazri kalau dibandingkan dgn Mahathir, Tun Razak, Hussain Onn, Nik Aziz, Karpal Singh, Anwar Brahim, Lim Kit Siang? Anak orang lain siap jadi menteri, pm, mb, km dan macam2 jawatan lagi. Ini Nazri hanya lantik anak dia jadi Office Boy. Itupun salah? Issyyy kesian sungguhla akak kat Nazri ni.

Akak rasa pemilihan akan dtg ni biarlah Nazri jadi tpm dan KJ jadi naib presiden. Biar lepasni Nazri blh jadi PM dan KJ jadi TPM. Pehhh baru gempak beb! Melayu baru yang hebat, liberal, berwawasan, maju, dinamik dan sebagainya.

Cer tengok menteri lain. Semua lembek. Penakut dan takde pendirian. Nazri telah menunjukkan bahawa Melayu perlu ada kuasa dan berkuasa. Sebagai menteri pelancongan dia dah buat markerting dan branding yang baik. Mula2 dia promote diri dia dan anak dia. Dia letak branding Melayu baru yang hebat. Berjaya x? Berjaya kan? Dia bawak nora danish sekali. Apa kelas bawak aisyah ngan abby. Apalagi bob lokman. Hampeh.

Tahniahlah Nazri. Agak2 ada jawatan pembancuh kopi tak untuk pompuan? Akak nak htr resume. Pembancuh kopi pakai bmw. Ok kan? Muahahaha
Published with Blogger-droid v2.0.3

Tuesday, 7 May 2013

KALAU BOLEH TIPU, BUAT APALAH NAJIB BERABIS BERBILION-BILION UNTUK BELI JIWA PENGUNDI??!!

Macam-macam yang Najib buat sebelum pilihanraya. Semuanya nak beli jiwa punya hal. Tak payah nak tipulah, semua orang akan setuju bila Najib bagi BRIM, bagi broom, bagi brang... semuanya dengan satu tujuan, iaitu untuk memastikan rakyat memilih BN. Sama jugak kes dengan Pakatan yang duk janji macam-macam kalau memerintah. Tujuannya sama jer. Biar rakyat undi. Itu yang akak pelik sangat. Kalau lah boleh buat silap mata masa kertas undi dikira demi untuk memenangkan calon BN, buat apalah duk susah-susah nak bagi itu dan ini kat rakyat. Buat apalah duk turun kawasan dan tak tidur malam untuk mendekati pengundi. Lagi baik buat silap mata. Pangkah siap-siap calon BN, lepastu tukar kotak undi dengan kerjasama SPR. Kan lagi mudah dan lagi murah. Bayar je lah sikit kat orang yang buat kerja tu. Bagi sejuta sorang pun dah cukup. Masih sikit kalau nak dibandingkan dengan duit yang ditabur kat sekolah-sekolah Cina satu Malaysia nie!

Dan lagi satu, kalaulah memang BN menipu dengan kerjasama SPR, tak kan selama nie tak ada sekor pun yang berpaling tadah? Mustahil. Orang SPR pun bukannya semua sokong BN. Kalau dah dibayar dikalipun, tak kan tak ada yang taubat nasuha dan mintak ampun kat Nik Ajis. Tak kan tak ada yang nak dapatkan duit lagi banyak dengan membuat pusingan U turn? Tak kan tak ada video perjanjian syaitan yang dirakam oleh petugas yang dibayar jadi anjing BN? 

Logik ker? Itu pendapat akak la. Sebab nak buat semua penipuan nie bukan senang. Bukan melibatkan sorang dua individu, tapi ramai. Mustahil semua tutup mulut sampai mati. Orang kat Malaysia nie tak ada yang sanggup mati sebab orang lain, apatah lagi mati untuk parti.  Lagipun apa ke jadahnya yang dibuat dek PA (polling agent) yang dilantik oleh setiap parti duk depan peti undi tu? Tak nampak ke penipuan nie semua? Ke dah kena beli dek BN atau dah kena sihir? Blackout blackoutpun, Gelang Patah jatuh gak kat LKS, pakatan dapat gak Selangor, Kelantan ngan Penang. Bercakap pasal Selangor pulak, Najib  sendiri kata dia akan buat dan lakukan apa saja untuk rampas semula Selangor. Adalah agak mustahil kalau penipuan tidak dibuat di Selangor sampai BN kembali memerintah. Kenapa nak bagi jugak kat pakatan haram nie semua. 

Jadi tak payahlah duk buat kecoh dan nak buat perhimpunan untuk bantah keputusan pilihanraya. Anwar ni memang tak reti bahasa, seolah melawan takdir. Kalau Allah tak izinkan ko jadi PM, buatlah camanapun ko tak akan jadi PM. Ko akan terus jadi balaci DAP dan anjing Lim Kit Siang. Cukup-cukuplah menipu rakyat Malaysia dengan cerita karut marut dan fantasi yang memualkan tu. Lebih baiklah ko pergi jadi pensyarah dan tinggalkan Malaysia nie. Malaysia akan aman tanpa Anwar.  Bosanla dengan Anwar!

Friday, 5 April 2013

BILA NURUL IZZAH DAN ANWAR BERLAKON, AZMIN PULAK YANG NAIK SYIOK!!!!

Korang percaya ke dengan lawak jenaka pemimpin PKR nie? Tolonglah jangan terperangkap dengan tipu helah politik hancing dia orang nie. Dan tak payahlah nak seronok bila nampak anak beranak Anwar bergaduh. Semuanya hanya lakonan semata-mata. Mustahil dah tinggal sebulan nak pilihanraya, Anwar, Azizah dan Nurul Izzah bergaduh secara terang-terang dan si Azmin pulak jadi penampah perasa. Tak masuk akal lah beb. Korang tak kan tak tahu yang Anwar tu kerjanya adalah berlakon dan dia memang pelakon handalan. Sekarang nie si Nurul Izzah pulak mengikut jejak langkah bapak dia tu. Si Azmin memang tak tahu apala. Selama ini Azmin memang ingat yang Anwar akan sentiasa berada di belakang bontot dia. (Akak tak kata liwat eh... jangan salah faham pulak.) 

Baru je semalam kecoh pasal Anwar bagitahu satu dunia yang Wan Azizah tak bertanding walaupun Wan Azizah kata nak jadi calon kat Selangor. Tup tup hari ni Nurul Izzah nafikan pulak dan kata semuanya belum muktamad. Hai, takkan tak muktamad kot sebab yang umumkan tu Ketua Umum PKR?

Nak lagi lawak, si Azmin pulak tampil untuk bagitahu Nurul Izzah yang Wan Azizah memang tak bertanding. Confirm! Tak payah tunggu pengumuman Rabu depan pun.  Kena hormat keputusan yang dibuat. Ialah kan, dah pengarah Pilihanraya PKR pun cakap benda yang sama dengan Ketua Umum PKR. Sapa pulak si Nurul Izzah yang nak menafikan semuanya? 

Itu satu isu. Satu isu lagi pasal hal Anwar lari untuk bertanding di Perak.  Nurul Izzah selamba je cakap yang Anwar tak mungkin akan bertanding kat Perak sebab pengundi Permatang Pauh nakkan Anwar jugak jadi calon kat sana.  Lawak tak?

Apa pasal semua benda Nurul Izzah nak tunjuk yang dia lebih tahu dan lebih memahami akar umbi dari bapak dia si Anwar tu? Ini semua politik la. Bendani sengaja dirancang. Nanti minggu depan, Anwar akan umum pulak yang Wan Azizah akan bertanding kat Selangor dan dia sendiri akan bertanding di Permatang Pauh. Anwar akan bagilah alasan semuanya kehendak akar umbi.  Secara tak langsung nampaklah nanti yang Nurul Izzah ni betul, hebat, berani dan layak menjadi pemimpin. Betul tak?   

Alahai PKR.....semua yang korang rancang tu langsung tak menjadila. Lawak korang tu langsung tak kelakar. Cerita sedih keluarga Anwar langsung tak mengalirkan sebarang air kat tubuh badan. Akhirnya korang sendirila yang terperangkap dalam lakonantu dan berasa syok sendiri.  Lantak pi kat hangpa laa!!!!   


CABARAN BANGKAI DAP PERAK!

Akak tak tahu apa jenis cabaran yang dibuat dek DAP Perak nie. Tetiba je meroyan mencabar BN suruh letak 4 orang calon yang dah membebaskan diri dari pakatan supaya bertanding atas tiket BN. 4 orang tu ialah Datuk Hee Yit Fong, Jamaluddin Radzi, Kapten (B) Mohd Osman Jailu dan Keshvinder Singh. Depa nie dulu masa PRU 12 bertanding atas tiket DUN pakatan di Perak dan menang. Lepas tu tinggalkan DUN masing-masing dan mengisytiharkan diri sebagai calon bebas. Kerana itu jugaklah pemerintahan Perak beraleh dari Pakatan ke BN. Jadinya sekarang nie, adalah masa nak balas dendam la ni. Sakit hati sebab Perak terlepas ke tangan BN dan Nizar dapat merasa jadi MB sekejap je. Tapi dalam sekejap2 itu pun ada jugak pemimpin DAP duk sempat songlap duit!

Helo Dap... yang duk salah pilih calon tu bukan BN tapi korang. Sapa suruh pilih calon goyang masa PRU 12 dulu? Jadi silapnya adalah silap korangla sendiri. Yang sakit hati dan nak paksa pulak BN amik orang2 nie seme apahal? Dia orang tu ahli BN ke? Depa tu dah masuk BN ke? Apa ke bangkai punya cabaran yang DAP Perak buat nie?  

Dan lagi, yang suka berjanji nak bagi kuasa dan macam2 tu adalah Anwar Ibrahim, bukan Najib! Anwar yang suka2 hati mak bapak dia offer macam2 suruh orang BN tinggalkan parti dan jadi pengkhianat. Itu yang berlaku bila orang Johor terpaksa terima jeneral itu dan jeneral ini. BN tak akan buat offer bodoh macam yang PR buat. Harap maklum ek! 



***********************************************
Sinar Harian

DAP cabar BN calonkan 'fantastic four'
SHAHRIZAL AHMAD ZAINI
5 April 2013
PRU13
PRU13
DAP cabar BN calonkan 'fantastic four'
IPOH - DAP Negeri Perak mencabar Barisan Nasional (BN) menyenaraikan empat calon bebas, Datuk Hee Yit Fong, Jamaluddin Radzi, Kapten (B) Mohd Osman Jailu dan Keshvinder Singh sebagai calon BN pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Setiausaha DAP Negeri Perak, Nga Kor Ming berkata, keempat-empat penyandang kerusi Dun itu perlu diberi peluang susulan tindakan mereka meninggalkan parti masing-masing untuk membolehkan BN mentadbir negeri ini.

Katanya, BN perlu mengenang jasa keempat-empat penyandang kerusi Dun itu dengan mencalonkan mereka untuk bertanding semula pada pilihan raya umum kali ini.

"Mereka perlu diberi peluang selepas tindakan mereka menamatkan pemerintahan sebuah kerajaan yang mendapat mandat sepenuhnya daripada rakyat. Kami cabar BN Negeri Perak senaraikan 'fantastic four' ini sebagai calon PRU13.

"Peletakan keempat-empat calon bebas itu bakal membuktikan tahap sebenar sokongan rakyat kepada mereka," katanya pada sidang media, di sini, semalam.
 

APA DAH JADI NI NUAR? KAT PERAK PUN TAK JADI NAK BERTANDING?

Anwar terus kelam kabut. Tekanan demi tekanan yang dia terima buat dia betul2 gelabah ayam. Bukan setakat tekanan yang dia terima dari pihak barisan, tapi tekanan yang lebih kuat datang dari kem sendiri, kem pakatan haram! Biar dia rasa. Biar dia tahu orang kat dalam Malaysia ni memang dah nak korek lubang kubur dia. Masih perasan nak jadi PM. Puiii!

Haritu beriya-iya ucap selamat tinggal kat pengundi Permatang Pauh. Kononnya biarlah dia berjuang kat tempat lain. Baru nampak jantan, baru nampak hebat. Kononnya tak nak jadi hero kampung. Setakat Permatang Pauh tu, dia tidor sepanjang haripun, orang akan tetap undi jugak. Anwar nak tunjuk kat orang BN yang dia ni kat mana-manapun orang akan terima. Puiiii!

Tup-tup, Anwar macam was-was pulak nak bertanding kat Perak walaupun katanya Perak banyak tinggalkan kenangan kat dia sebab dia pernah duduk kat kem Kamunting masa dalam tahanan dulu. Tetiba pulak teringat balik kat jasa-jasa pengundi kat permatang Pauh. Puiiii!

Orang macam ni yang korang duk puja? Pendirian tak pernah tetap. Cakap macam biawak. Lidah bercabang. Kecenderungan seks bercabang. Puiii! Puiii!  Puiiii! Geli mak nyahh!

Thursday, 4 April 2013

ANWAR: HANG NAK JADI YB BUAT APA JIJAH? NANTI SAPA NAK JADI FIRST LADY?

Ni dialog merajuk ala2 manja antara Anwar dan Kak Wan yang tak mungkin disiarkan oleh Keadilandaily!

Abang Non: 'Hang nak jadi YB buat apa Jijah oiii. Nanti sapa nak jadi First Lady?'

Kak Wan: 'Bukan Azmin ke bakal First Lady you?'

hahahahahaha.......
Kesian kak Wan. Sudah jatuh ditimpa tangga. Sikitpun abg Non tak peduli dengan pengorbanan K Wan yang duk bagi kerusi Permatang Pauh dulu. Nak wat camana, Abg Non tu anugerah Tuhan. Setialah sampai ke hujung nyawa kak Wan, moga dapat payung emas berkarat-karat...huhuhu

KESIAN AZIZAH BILA ANWAR TAK KASI BERTANDING!!

Akhirnya Azmin berjaya menggunakan kuasa Anwar bagi menutup pintu buat Azizah dari bertanding.Kesian Wan Azizah. Baru je dia bagitahu yang dia akan bertanding di salah satu DUN di Selangor. Faekahpun dah menadahkan nyiru untuk menyambut kedatangan Azizah. Tapi apa nak buat. Kuasa mutlak ada di tangan Azmin, buah hati Anwar yang menyimpan seribu macam rahsia diari Anwar. 

******************************

Anwar sahkan Azizah tidak bertanding

Harakahdaily, 04 Apr 2013
KUALA LUMPUR: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengesahkan bahawa isterinya dan Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tidak akan bertanding pada pilihan raya umum ke-13 sebagai respon  kepada dakwaan nepotisme dalam PKR.

"Azizah mampu untuk memimpin parti semasa saya berada di dalam penjara. Beliau mengetuai parti tetapi memutuskan untuk tidak bertanding dalam pilihan raya,"katanya semasa temubual secara langsung dengan Al-Jazeera petang semalam.

Jawapan Anwar ini memecahkan desas desus selama ini bahawa isteri beliau itu turut akan dicalonkan dalam pilihan raya umum ini.

ASPAN CIPAN PERASAN

Bukan main lagi gembira seluruh kaum kerabat pakatan haram menyambut berita pembubaran parlimen. Seolah-olah esok jugak pakatan akan memerintah. Seolah-olah esok jugak harga minyak akan turun, tol akan dirobohkan, kereta, motor semuanya turun harga dan bekas-bekas PM yang lepas akan disumbat ke dalam penjara. Lalu berdendanglah kaum kerabat akan lagu-lagu nasihat kepada pasukan barisan yang dijangka akan kalah supaya tidak meroyan apabila pakatan berkuasa.

Katanya menukar kerajaan itu bukan jenayah. Siapa pulak yang kata macam tu? DS Najib sendiri memberi jaminan sebarang peralihan kuasa akan dilakukan dengan tertib. Yang menjadi jenayah adalah jika melakukan kekerasan untuk berkuasa, yang dikatakan jenayah adalah apabila barisan kembali berkuasa, pihak pakatan tidak berpuas hati dan tidak mempercayai proses pengundian lalu melakukan huru hara dan menurunkan kerajaan secara paksa. Itu jenayah. Yang suka buat huru hara, yang suka buat demonstrasi bukan orang barisan, tapi kaum kerabat pakatan. Orang barisan adalah manusia yang 'cool', yang berjuang demi keamanan dan kesejahteraan negara. Selagi negara aman, selagi negara konsisten dalam pembangunan yang dilakukan, selagi tidak ada rakyat yang mati kebuluran, orang barisan akan mempertahankan kepimpinan yang ada sebelum ini. Budaya lepak di dataran berhari2, budaya berarak di tengah2 bandar, budaya irihati kerana melihat suatu kelompok memerintah terlalu lama, bukan budaya kaum kerabat barisan. Jadi tidak perlu bimbang jika pakatan diizinkan Allah untuk memerintah kerana orang barisan akan sentiasa 'cool', ok?

Jika diizinkan Allah? Tahu pulak si Aspan tu cakap pasal Allah, ek?  Mungkin khalifah Lim dah ajar kot. Atau istilah Allah yang dia cakap tu dalam versi haram bible tak? Tak apalah. Anggap je dia betul-betul faham yang semua yang berlaku adalah ketentuanNya. Bukan ketentuan Najib, bukan jugak Anwar dan bukan jugak SPR. Akhirnya si Aspan ni mengaku jugak bahawasanya SPR ni tidak ada kena mengena dalam kemenangan BN sebelum2 ini atau kemenangan yang akan datang. SPR memang melaksanakan tugasnya sebagaimana yang sepatutnya. Jadi apa ke bangang sangat kaum kerabat pakatan yang dibanggakan si Aspan ni duk melalak kat jalanraya sebelum ni ek? Dan apa ke halnya kaum kerabat pakatan duk pakat-pakat nak berpiket, nak berarak dan nak membanjiri jalanraya kalau pakatan kalah dalam PRU ke 13? Apakah nak melawan kehendakNya? Sekarang baru si Aspan nak kata yang 'melakukan jenayah di jalanan itu adalah contoh dari negara mundur dan negara ketiga sahaja' sedangkan Malaysia ini hampir kepada negara maju. Kenapa haritu si Aspan tak cakap macamtu kat Anwar, kat Ambiga dan kat mahasewel?

Apa? Negara maju? Aspan kata negara Malaysia negara maju la oiiii! Kalau dah maju yang duk nak sokong pakatan tu apa ke jadahnya? Heran ek? Jadi fahamlah akak bahawasanya pemimpin pakatan dan pengampu pakatan macam Aspan ni nak mengambil kesempatan di atas kekayaan negara Malaysia yang telah dimajukan oleh kepimpinan BN sebelum ini! Sebelum ini dah ambik kesempatanpun sebelum disedari oleh pemimpin barisan, lalu ditendang keluar. Bila dah tak ada cara nak curi kekayaan negara, orang macam Aspan ni cuba nasib la pulak dengan pakatan haram. Bukan susah sangat nak faham pun.

Tak apalah Aspan, bergembiralah selagi termampu apabila parlimen dibubarkan. Tapi akak ingat apa aruah mak akak pernah cakap dulu, 'jangan terlalu suka, takut nanti suka akan bertukar duka'. Jadi itulah akak nak pesan dengan Aspan dan kaum kerabat pakatan yang lain, jangan suka sangat, jangan percaya sangat dan jangan berharap sangat untuk mengambilalih kepimpinan negara, sebab kalau tanpa izinNya, ianya tak akan berlaku, dan korang pulak yang akan melalak di jalanan nanti....

Bawak-bawak beristiqfar Aspan.....


***********************************************************************************

04 April 2013

Menukar kerajaan itu bukan jenayah



Sekarang kita benar-benar berada dalam minggu-minggu pilihanraya yang ditunggu begitu lama. Pengumuman pilihanraya oleh Perdana Menteri menjadi isu hangat di merata tempat. Di mana-mana sahaja orang ramai bercakap tentang pilihanraya dan masing-masing mempunyai andaian dan telahan masing-masing tentang keputusannya.  Apa pun tidak berapa minggu sahaja lagi rakyat akan melakukan tanggungjawab besar iaitu untuk memberikan mandat untuk mentadbir negara dan rakyat seperti yang di peruntukan oleh perlembagaan negara kita.
Rakyat adalah ‘boss’ kepada pimpinan dan mereka boleh melakukan apa sahaja mengikut selera dan cita rasa masing-masing. Rakyat mesti  bertanggungjawab untuk memberikan ‘verdict’ yang tepat terhadap pemimpin dan kepimpinan masing-masing. Perdana Menteri telah meminta agar peralihan kuasa jika ia terjadi, dilakukan dengan aman dan tertib dan inilah kenyataan yang pertama kali saya dengar sebagai kenyataan yang ‘magnanimous’ dari Najib Tun Razak sejak akhir-akhir ini.
Walau bagaimanapun yang penting semua pihak mesti akui yang pihak pembangkang sekarang ini tidak akan melakukan kerja yang tidak baik kerana mereka adalah pihak yang telah mengalami kekalahan di setiap pilihanraya dan tidak pernah pula mereka melakukan kerja-kerja yang tidak baik terhadap sesiapa setiap kali tewas dalam pilihanraya.
Kita mesti akui yang dalam demokrasi sifat ‘gentleman’ itu adalah asas kepada sistem itu. Kita mesti tengok contoh yang berlaku kepada Britain dalam pilihanraya umumnya dua tahun yang lalu. Setelah parti pemerintah, Parti Buruhnya telah di tewaskan oleh parti ‘Conservative dan Liberal Demokrat’ peralihan kuasa berlaku secara aman dalam tempuh enam jam sahaja.
Walaupun Gordon Brown dan partinya merupakan parti yang terbanyak kerusi tetapi tidak cukup untuk membentuk kerajaan. Sebagai parti yang terbesar jumlah kerusi yang dimenanginya, parti itu di berikan keistimewaan untuk menubuhkan kerajaan. Itulah sistem yang di pakai di mana parti yang terbesar dalam Dewan Legislatif itu di tawarkan untuk menubuhkan kerajaan. Tetapi Parti Buruh tidak berdaya untuk menubuhkan kerajaan kerana kekurangan jumlah kerusi maka Parti ‘Conservative’ dan ‘Liberal Demokrat’ telah bersatu untuk menubuhkan kerajaan.
Ketua Parti Conservative David Cameroon telah menjadi Perdana Menteri dan Ketua Parti Liberal Demorat, Clegg menjadi Timbalan Perdana Menteri. Tetapi yang penting untuk kita jadikan contoh, peralihan kuasa telah berlaku dalam tempoh enam jam sahaja. Gordon Brown telah menghubungi David Cameroon dan mengucapkan tahniah diatas kejayaan parti itu membentuk kerajaan campuran itu dan itu adalah etika kepimpinan yang perlu di contohi oleh pimpinan BN jika tertewas dalam pilihanraya kali ini.
Saya menyebut isu ini kerana kecenderungan untuk parti pemerintah tewas dalam pilihanraya ini cerah tetapi yang maha penentu adalah Allah SWT jua. Jika berlaku peralihan kuasa, ini adalah kali pertama berlaku di negara kita. Itulah sebabnya elok kita mencari contoh yang baik bagi melakukan peralihan kuasa ini. Bagi saya peralihan kuasa di Britain dua tahun lalu adalah contoh yang paling baru yang ada dalam ingatan saya.
Percayalah menukar kerajaan itu adalah hak rakyat dan ia bukannya satu tindakan jenayah. Oleh kerana itu bukannya tindakan jenayah dan ia adalah perkara biasa berlaku dalam sesebuah demokrasi itu, maka kita hormati keputusan itu. Tidak perlu mana-mana pihak untuk melakukan perkara yang boleh menjahamkan ketenteraan negara. Kita yang mengaku sebagai sebuah negara yang hampir kepada status negara maju melakukan jenayah di jalanan itu adalah contoh dari negara mundur dan negara ketiga sahaja.
Kita bukannya Uganda semasa pemerintahan Iddi Amin dahulu. Pemimpin kita semuanya berpelajaran tinggi dan diharapkan pelajaran tinggi mereka itu akan membawa kita kepada kepimpinan yang beretika dan bermoral.
Kita akan melakukan kehendak demokrasi dalam beberapa minggu sahaja lagi dan kita tunjukkanlah kepada dunia yang kita juga sudah menghampiri tahap kepimpinan negara maju….yang mengambil alih kuasa itu secara demokrasiyang halus dan menyerahkan kuasa itu pun melakukan penyerahan itu secara halus dan beradap juga.
Bukankah itu budaya dan cara hidup serta masyarakat timur kita?
  

Thursday, 21 March 2013

ADUH LAAA....ANWAR BERTANDING DI PEKAN!

Tu diaaa!!! Punyalah nak tunjuk 'anu' nya jantan, Anwar akan bertanding kat Pekan lawan Najib!  Anwar malu sebab Hadi Awang berani cakap yang dia nak lawan ngan Najib di Pekan. Jadi tak kanlah, lari dari Permatang Pauh, nak bertanding kat Perak atau Selangor jer. Apa celop bang? Tak kan nak lawan ikan-ikan bilis atau ikan bawal jer. Alang2 kalah biarlah dengan ikan jaws! Tak lah malu sangat masa nak bersara nanti... Hehehuhu

Tapi setahu akak la, si Anwar ni cakap jer besar, tapi sebenarnya goyang. Dia ni sebenarnya Raja Lari. Apa je yang berlaku yang dia rasa akan menyusahkan dia, dia akan lari. Bukan dia nak lawan. Lari ke kedutaan Turki, lari kat belakang Wan Azizah, lari celah kangkang lawyer.

Si Anwar ni, bukan berani tara mana sangat pun. Macam kes saman pasal video terbaru dia lah jugak. Dia berani nak saman Papa Gomopun sebab dia tahu kalau masuk mahkamah nak lawan kes itu pun mesti lepas PRU. So, lepas PRU nanti, dia tarik balik la saman tu. Sekarang sajala nak tunjuk berani untuk saman supaya pencacai dia rasa dia betul2 teraniaya dengan teknologi magik yang digunakan oleh pakar IT Umno. Itupun tak pasti lagi, dia betul2 saman ke atau main acah2 jer....

P/s:  Akak harap, biarlah Anwar saman Papa Gomo sebab kalau dia saman barulah video terbaru keluar. Tapi kalau Anwar tak saman, video tu Papa Gomo jer la yang tengok....

Monday, 11 March 2013

BAPAK SAIFUL MASUK KEADILAN LA PULAKKK...

Kecohla lu Lan. Anak lu kena liwat, lu pulak jadi glemer semacam. Kalau nak menegakkan keadilan sekalipun, tak payahla nak join parti yang ada nama 'keadilan' pulak. Nampak sangatla tak betulnya. Kalau dah tahu dari dulu semuatu konspirasi, apasal dari dulu tak nak cerita. Ni dah dekat sangat nak pilihanraya, ko tetiba plak kata konspirasi. Lawak la ko ni. Siapa yang berkonspirasipun akak tak pasti la.

***********************************

Bapa Saiful Bukhari sertai KEADILAN

(Oleh Sidiqin Omar)
PETALING JAYA 11 MAC: Bapa Saiful Bukhari, Azlan Md Lazim mengumumkan menyertai KEADILAN pagi ini di ibu pejabat KEADILAN, di sini.

Borang keahlian diserah kepada Setiausaha Agung, Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan disaksikan Ahli Parlimen (MP) Sungai Petani, Datuk Johari Abdul; MP Kuala Langat, Abdullah Sani dan MP Shah Alam, Khalid Samad.
Saiful“Saya dah lama menyokong perjuangan KEADILAN, sejak 1998. Tetapi sebagai penyokong akar umbi.

“Saya mengikuti dengan penuh minat perjuangan KEADILAN. Saya menyokong penuh kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum KEADILAN.

“Saya juga mendoakan semoga KEADILAN dan parti komponen Pakatan Rakyat akan mencapai kemenangan yang cemerlang dalam Pilihan Raya Umum ke-13 nanti,” katanya kepada pemberita.

Kata Azlan, sebagai rakyat Malaysia, beliau berhak membuat keputusan untuk dirinya sendiri.

Justeru katanya, tindakan beliau menyertai KEADILAN dibuat selepas membuat pertimbangan munasabah.
“Saya dah fikir sedalam-dalamnya berhubung implikasi. Kita kena fikir secara profesional dalam hal ini. Penyertaan saya dalam sebuah parti politik tidak ada kena mengena dengan kes mahkamah.

“Saya mempunyai prinsip jelas. Saya serah kepada tuan-tuan dalam kenyataan saya pada 8 Mac.
“Ini penyertaan saya dalam parti politik yang kebetulan dipimpin oleh Datuk Seri Anwar. Kalau saya sertai parti sebelah sana, tentu tak timbul isu,” sinisnya merujuk dakwaan pihak tertentu mengatakan beliau dibiayai.

Monday, 4 March 2013

INSPEKTOR WANITA JADI TEBUSAN LANUN SULU!

Melampau betul dah lanun Sulu nie semua. Memang patut dah lama kita tembak je! Terbaru diberitakan seorang pegawai polis wanita menjadi tebusan di Semporna. Tak tahu dah berapa orang yang si lanun nie jadikan tebusan. Kurang ajar betul! 

****************************************************

Saya juga baru menerima maklumat seorang pegawai polis wanita berpangkat inspektor menjadi tebusan penceroboh tentera Sulu di Semporna
by BORHAN ABU SAMAH 9:04 AM (utusan online)

Thursday, 28 February 2013

BALA SD KE 3!

Mula2 dulu kata Akuan Bersumpah (SD) 1 adalah palsu, maka si Bala buat SD ke 2. La nie pulak si Bala kata SD ke 2 pulak palsu dan kata yang SD 1 pulak yang betul. Mana yang betul dan mana yang palsu? Yennadeii!!  Sat lagi SD ke 3 akan dibuat plak yang akan menafikan ke dua-dua akuan bersumpah sebelum ini. Dalam SD ke 3, Bala kata SD pertama dibiayai oleh PR, SD ke 2 dibiayai oleh BN. Lalu SD ke 3 dibiayai pulak dek 3rd Force! Lantak ko lah Bala! Nak buat SD sampai ke 100 pun, takde sapa nak percaya. Patut dah kena penjara dah mamat India nie! Macammana boleh lepas dan bagi ceramah sana sini, akakpun tak faham.

Dan lagi yang mengherankan tu, camana PR boleh tergamak nak ambik si Bala ni buat rujukan dan bantu untuk kempen dia orang? Orang macam Bala ni adalah manusia paling penipu dalam sejarah. Lidah berbelit dan kaki kencing, kaki rasuah dan macam2 kaki lagi. PR sibuk cakap parti depatu bersih. Tapi duk pi usung si Bala sana sini tu apa hal? Bersih tapi duk using taik. Puiii! 




Thursday, 21 February 2013

NATE BABI ....AZMIN KENA LAGI!

Mungkin terlambat untuk akak tahu yang si Azmin Ali pergi ke Mekah dan bergambar sakan dengan Nik Aziz tu bukan sebab terjumpa, tertembung atau apa2 'ter' lagi. Rupanya memang Azmin ke Mekah untuk berjumpa dengan Nik Aziz untuk bincang pasal kerusi Bachok. Betul atau tidak, manalah akak tahu, tapi itulah yang ditulis oleh si Adukataruna dalam blog dia. 

Hebat Azmin. Pergi Mekah untuk cakap pasal politik. Kenapa ek? Mesti tak berani nak pergi sendiri ke Kelantan. Takut kena kejar dengan penyapu kot.  Pkr kena sedar diri yang dia orang dah ditolak oleh orang Kelantan. Bukan setakat Kelantan, orang Penang pun reject depa ni semua, apalagi Johor dan negeri2 lain. Geli jugak tekak akak kalau si Anwar jadi PM dan Azmin jadi menteri. Ohhh tidakkkkk.....Visual di jamban masih segar dalam ingatan! 


**********************************************************************

Katanya Azmin cari TGNA di Mekah

Disampaikan kepada gua, si J berkata, Azmin Ali ke Mekah untuk berjumpa TGNA. Isinya ialah mengenai kerusi Bachok. PKR mahu Bachok melalui Dr Zaiyadi. Ada pertukaran yang tertentu.

Pada gua, Bachok ni kerusi yang sensitif. Kerana gua tak sure rakyat PAS Bachok sanggup dilukakan 2 kali. Diperbodohkan berkali-kali.

Pada 2008, rakyat PAS Bachok terpaksa memilih orang luar. Dan orang luar itu telah khianat terhadap mereka dengan menggunakan logo PAS. Tapi kini, ketika luka belum sembuh, tiba2 PAS bagi PKR, gua tak tahu apa yang terjadi.

Gua takda masalah pun sesiapa. Dr Zaiyadi gua kenal. Dia layak jadi MP. Idea ada. Karisma ada. Ada orang perlekehkan keberanian dia untuk isytihar keluar UMNO dulu sebelum berniat nak bertanding di Bachok. Tapi melihatkan Dr Zaiyadi, gua tahu dia guna tektik Hasan Nash. Tunggu dipecat. UMNO juga tahu Zaiyadi tunggu peluang itu.

Cumanya... gua juga tahu pengundi PAS Bachok ada masalah luka dihiris2.

"Pakcik. PRU13 ni, gano kalu PAS beri PKR tanding?"

1. "Nate babi gapo gitu?"

2. "Lagu ni la kito oghe Bachok. Suppo bola."

Wednesday, 20 February 2013

PKR KENA PERLI DEK MAKCIK NIE DAN PAS PUN KETAWA GULING-GULING ITIK....

Kat Harakah harini akak terbacala kata-kata makcik, si ibu tunggal di Selangor duk cakap "...jangan abaikan ibu tunggal..." ketika Pas Selangor bagi sumbangan kat dia. Apa yang disumbangkan, tak tahulah akak, tapi nampakla ada beras bersama makciktu dan plastik berisi barang. Yang tak tahan tu bila kat plastik tu ada logo Pas. Cer korang tengok. Hahaha. Rupa-rupanya orang Pas pun sama macam parti politik lain jugak yang duk tayang dia punya 'sedekah' untuk dapatkan sokongan rakyat. Riak tu. Patutnya Pas kena ikut cara Islamla bila nak bersedekah. Tangan kiripun tak tahu yang tangan kanan bagi sedekah. Hahahaha. Parti Islam taik kucing tul Pas nie. 

Tapi akak bukan nak cakap pasal taik kucing sebab semua orang kenal taik kucing tu macammana dan Pas itu macammana dia punya busuk dalam berpolitik. Akak nak cakap pasal ibu tunggal di Selangor yang duk perli Pkr yang masih tak tunai janji nak bagi ibu tunggal duit bulanan. Dan Pas pun mainkan isu ini jugak secara halus untuk kata yang Selangor tu patutnya dipimpin oleh Pas bukan Pkr yang diketuai dek Khalid gagap. Pas nak kata, kalau Pas yang jaga Selangor, pasti ibu tunggal terbela. Itu pasal kat Harakah itu besar-besar Pas tulis tajuk "Makcik berharap jangan abaikan ibu tunggal" untuk cerita ini. Padahal boleh je bagi tajuk lain yang lebih bersifat kesepakatan pakatan rakyat seperti 'Pakatan Rakyat bela nasib ibu tunggal' atau sebagainya. Ini sah sah macam Pas duk perli Pkr di selangor pasal isu ibu tunggal yang tidak mendapat pembelaan yang sewajarnya. Sudahlah begitu, kena tipu pulak hidup-hidup, kata nak bagi rm100 sebulan. Ini dah lebih 4 tahun, masih menunggu duit yang tak kunjung tiba. Tup tup dapat palstik merah bercop kan lambang Pas. Hahahaha. Lawak siot!  Siap bergambar tu...

******************************************************

‘Makcik berharap jangan abaikan ibu tunggal’

Ridhuan Husin, 20 Feb 2013

Saari dan pemimpin Pemuda Gombak menyampaikan sumbangan kepada eorang penerima.

GOMBAK: PAS Negeri Selangor sekali lagi membuktikan kepada masyarakat bahawa konsep Negara Berkebajikan merupakan agenda besar dalam Pakatan Rakyat melalui program ‘Ziarah Berkebajikan’ di Hulu Klang.

Seorang ibu tunggal terharu apabila menerima sumbangan dalam program ‘Ziarah Berkebajikan’ anjuran Dewan Pemuda PAS Gombak (DPPG) dengan kerjasama Pejabat Adun Hulu Klang di flat Pangsapuri AU3, Hulu Klang petang semalam.

Hajah Saidah, 70, antara penerima sumbangan ketika ditemui berkata beliau yang selama ini hidup dalam kedaifan mengucapkan rasa syukur kerana terpilih menerima kunjungan dari Adun Hulu Klang, Saari Sungib dan Dewan Pemuda PAS Gombak di kediamannya di Blok 9, Flat Pangsapuri AU3.

Beliau yang menitiskan air mata ketika mengucapkan terima kasih kepada menganjur berharap supaya golongan ibu tunggal tidak dipinggirkan.

“Makcik rasa sangat terharu atas sumbangan ini dan ia boleh meringankan sedikit sebanyak beban yang makcik tanggung. Makcik juga berharap jangan abaikan ibu-ibu tunggal,” ujar beliau yang kelihatan uzur.

Tuesday, 19 February 2013

KARPAL SINGH DIPECAT!

Berita terkini, paling hangat dan paling gempak. Karpal Singh yang suka-suka bagi kenyataan menghentam Pas dan Pkr telah dipecat dari Dap! Beliau dipecat melalui surat yang dikirim oleh Lim Guan Eng sebentar tadi. Dalam kenyataan 3 mukasurat... Prangggg! Akakpun terjaga dari mimpi.....! Khak Ptui! Mimpi pulak dahhhh!

Rupanya bukan Karpal yang kena pecat, tapi Pengerusi Dap Johor dimintak untuk tutup mulut! Tutup mulut jer. Tulis masih boleh lagi bang. Apa cer?


Malaysiakini
Pengerusi DAP, PKR Johor diarah tutup mulut
3:31PM Feb 19 2013  
Ekoran perang mulut antara pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau dengan rakan sejawatannya daripada PKR, Datuk Chua Jui Meng semalam, satu arahan dikeluar meminta mereka 'tutup mulut' dan tidak meneruskan lagi pertikaian mereka secara terbuka.

NONE"Saya telah bercakap dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar  Ibrahim dan kami bersetuju supaya Chua dan Boo berhenti daripada terus membuat komen terbuka mengenai hubungan antara kepimpinan DAP dan PKR Johor, terutama mengenai isu agihan kerusi," kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng (kiri) dalam satu kenyataan hari ini.

"Kedua-dua pemimpin negeri itu juga hendaklah berunding terlebih dahulu dengan kepimpinan tertinggi parti masing-masing sebelum membuat sebarang kenyataan terbuka mengenai peruntukan kerusi antara kedua-dua parti bagi pilihan raya umum akan datang."

Lim menegaskan bahawa pertelagahan antara kedua-dua pemimpin Pakatan Rakyat Johor itu telah dieksploitasi oleh media arus perdana yang dikawal oleh BN.

"Publisiti negatif sedemikian tidak wajar menjelang pilihan raya umum dan hanya akan menggembirakan BN dan mengecewakan penyokong Pakatan Rakyat, yang berharap untuk mencipta kejayaan memecah kubu BN ini (Johor)."

Lim berkata kepimpinan DAP pusat menghargai sumbangan Boo dan mengakui kekecewaan beliau tetapi menegaskan bahawa ia tidak seharusnya dinyatakan secara terbuka sehingga semua saluran perbincangan dimanfaatkan.

KONFLIK DAP - PKR

Bagus! Makin lama makin terserlah keangkuhan Dap. Dap nak jadi parti yang paling berkuasa di Malaysia. Dap tak perlukan Pas, tak perlukan Pkr. Kalau Pas dan Pkr tak nak dengar kata, depa boleh berambus. Mana-mana pemimpin yang tak dengar kata akan kena tendang. Hebat Dap ni. Perasan hebat!


Konflik DAP-PKR Johor: Karpal bidas Jui Meng

19 Februari 2013
Chua Jui Meng
Chua Jui Meng
 
KUALA LUMPUR - Pengerusi DAP kebangsaan, Karpal Singh menyuarakan kebimbangannya tentang konflik antara DAP dan PKR di Johor yang kini mencetuskan perbalahan terbuka serta boleh menggugat persefahaman mengenai peruntukan kerusi dalam kalangan Pakatan Rakyat bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Beliau berkata, DAP memandang berat penegasan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau bahawa Pengerusi PKR Johor, Chua Jui Meng sedang melancarkan kempen secara rahsia terhadap DAP di Johor.
Dalam kenyataan di sini hari ini, Karpal berkata, siasatan mendalam perlu dilakukan untuk mengenal pasti orang di sebalik 'serangan berbisa secara rahsia' terhadap DAP itu dan 'tangan hitam' di sebaliknya.

Katanya, penegasan Boo itu tidak boleh diketepikan begitu saja demi kepentingan pakatan pembangkang.
"Kredibiliti Chua boleh diragui. Kehadirannya yang begitu lama bersama MCA dan Barisan Nasional serta kegagalannya dalam percubaan untuk menjadi presiden MCA pada 2004 dan keghairahannya untuk mendapatkan kembali kerusi parlimen sudah pasti menimbulkan masalah kredibiliti, yang mungkin mengatasi daya inteleknya.

"Chua patut menyedari bahawa seorang ahli politik yang meninggalkan 'ibu politiknya' tidak layak dipandang mulia dan dengan penuh kebanggaan. Sekiranya apa yang dilakukan Chua boleh memberi kesan tidak baik kepada pakatan pembangkang, maka perbuatannya perlu disekat, lebih cepat, lebih baik," kata Karpal.

Sehubungan itu, Karpal menyeru pemimpin utama PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya bertindak sebagai perantara agar peluang pembangkang di negeri itu tidak menerima kesan negatif daripada sebarang perbuatan sabotaj. - Bernama

Saturday, 16 February 2013

KENAPA INTONASI UCAPAN NAJIB MACAM SI PENJUAL UBAT?

Akak baru je tgk kat buletin utama Najib bagi ucapan. Entah dekat mana, x pulak akak angkat pot. Tapi cara dia berucap dgn memanjang2kan perkataan memang memualkan. Malu plak nk tengok pm buat cam gitu. Mmg seblm inipun Najib selalu guna cara berucap yg mcm itu. Memang sebijik cam penjual ubat kuat kat pasar malam je bunyinya.

Najib nak buat lawak kot. Najib nak sinis kat pakatan. Tapi bunyinya menyakitkan telinga. Tolongla ubah cara berucaptu. Nampak x serius pulak. Akak suka cara Tun M berucap. Menyakinkan dan nmpak serius. Sedap bunyinya. Cara berucap pun penting jugak. Kalau bunyi cam penjual ubat memang akak rasa nak tutup je tv. Tolongla....
Published with Blogger-droid v2.0.3

Friday, 15 February 2013

PM PSY(CHO)

Kelakar siot. Rasa nak terburai perut akak gelak bila ada bisik-bisik psycho yang bertebaran mengatakan si Mak Lampir bercita-cita nak jadi piem! ternganga-nganga mulut Nurul Izzah dibuatnya. Mak Lampir dah hilang akal ke? Dah buang tebiat ke atau dah nyanyuk? Patutla Karpal Singh duk kata banyak kali yang piem Malaysia tetap Anwar Ibrahim. Dia risau kalau ada yang nak caras Anwar. Rupa-rupanya si Mak Lampir dah merengek nak catat sejarah untuk jadi piem wanita pertama Malaysia.  Hahaha hehehe.

Dalam Keadilan Daily ada duk sebut yang si Zuraida, Ahli Parlimen Ampang yang paling tak sedar diri abad ini berkata dia yakin calon wanita PKR akan menang besar dalam PRU akan datang. Dia nak kata diri dialah tu. Hahaha. Lantak ko la labu! 

“Rakyat tidak mudah untuk menolak calon wanita kerana mereka yakin wanita berusaha keras untuk mendampingi rakyat. Mereka lebih tabah, bersemangat dan setakat ini rekod pemimpin wanita masih bersih.

“Alhamdulillah, semua calon wanita kita diterima rakyat. Cuma kali ini berkat kerja keras, tidak akan ada halangan untuk menang." kata si Mak Lampir.

Cuma tang hujungtu tak tersebutla yang si Mak Lampir nak dia dicalonkan sebagai piem Malaysia. Rupa-rupanya semua orang dalam pakatan tipu rakyat tu bercita-cita nak jadi piem dan menteri belaka..... So, janganla duk pangkah PR ni wei. Nanti sampai setahunpun depa masih duk bergaduh untuk letak siapa sebagai piem. Itu belum lagi barisan menteri kabinet. Tunggang terbalik dibuatnya Malaysia ni!  



 
 

Wednesday, 13 February 2013

BODOH PUNYA BN PP!

Bodoh punya BN Pulau Pinang. Tak payahla nak bodek lagi Najib pasal kes PSY tu. Dah sah-sah laungan yang diterima 'NO', ada pulak perasaan nak kata itu adalah disebabkan oleh sabotaj pihak lawan. Kalau betulpun sabotaj, maknanya orang BN Pulau Pinang ni memang bodoh tahap gabanla jugak. Kenapa nak bagi peluang pihak lawan sabotaj majlis sendiri? Ke ada pulak pemimpin BN kat PP sana tu yang bekerjasama mensabotaj parti? Memang patutpun BN kalah kat sana kalau pemimpin BN Penang tak reti nak buat kerja. Kenapa tak boleh nak fikir untuk letak budak-budak untuk laungkan perkataan 'YES' bila Najib tanya 'Are you ready for BN?'. Najibpun satu jugak. Duk tanya soalan yang akhirnya memakan diri. 

Tak payah bazirkan masa untuk Penang. Akak setuju dengan pendapat yang mengatakan penggal akan datang ini, Penang akan jadi milik PR. Lantak pi lah. Dah nampak sangat sokongan kaum Cina kat DAP. Apa lagi nak terhegeh-hegeh kat sana? Baik jaga negeri yang jugak nak kena lebur macam Johor dan Melaka tu.  Itu kes KFC pun boleh membuatkan orang Melayu marah apalagi orang Melayu Johor. Bosanla tengok pemimpin2 BN nie!

Akak cukup risau sebenarnya kalau BN tumpas. Akak risau dengan nasib anak akak di tangan pemimpin PR. Akak risau kalau masyarakat majmuk di Malaysia ini semakin tidak terkawal tahap perkaumannya. Akak jugak risau jika media masssa utama negara ini dikawal oleh bangsa asing. Akak bimbang kebebasan yang keterlaluan bakal menjahanamkan bangsa Melayu dan agama Islam. Akak cukup risau! Tapi segalanya perlu dihadapi. Potensi untuk PR menang memang ada. Masyarakat Cina di Malaysia semakin yakin suatu hari nanti Perdana menteri Malaysia terdiri dari bangsa Cina. 

Tahun 2013 boleh menjadi tahun malang bagi Malaysia. Angka 13 boleh menambahkan koleksi angka malapetaka.   Tahun ular benar-benar boleh menjadikan 'Ular' berkuasa. 

Oh negaraku Malasysia!    


Monday, 4 February 2013

BLAH JE LA....

Ramai rakyat Malaysia yang dah berhijrah ke negara lain. Dan ramai pulak lagi yang berkira-kira untuk berhijrah dengan alasan Malaysia bukan negara yang terbaik untuk membesarkan anak-anak. Malaysia dikatakan telah mengamalkan diskriminasi sejak 50 tahun yang lalu. Asyik2 kerajaan bantu orang Melayu dan Bumiputera. Nak beli rumahpun ada diskriminasi. Nak belajarpun sama. Nak berniaga apatah lagi. Orang bukan Bumiputera tidak mendapat tempat yang sama macam orang Melayu dan orang Bumiputera. 

Betul ke macam tu? Memang betulpun. So? Tunggu apa lagi? Blah la!

Logik jugak kalau orang Cina dan India yang cakap nak berhijrah sebab alasan yang macamtu. Tapi jangan tak tahu bilamana ramai jugak orang Melayu yang kononnya nak berhijrah jugak dengan alasan yang sama. Depa pun sama-sama nak kata yang kat Malaysia ni tidak ada masa depan. Sebenarnya orang macamni adalah orang yang ego. Kalau di Malaysia ni depa malu kalau kerja di bawah orang Melayu atau orang Malaysia. Tapi depa bangga kalau kerja jadi kuli orang putih. Bangga kalau dapat beli apartment di pinggir bandar orang putih sedangkan dengan harga semahal itu depa boleh duduk kat banglo dua tingkat di Nilai.

Akak tak nampak kat mana kurangnya Malaysia ni. Malah semakin berkembang maju dan sasaran untuk menjadikan negara maju ada kemungkinan lebih awal 2 tahun dari 2020. Orang Jepunpun ramai yang hantar anak belajar di Malaysia kerana percaya dengan sistem pendidikan dekat sini. Banyak peluang perniagaan yang ada di sini. Orang Malaysia semakin kaya je akak tengok. Kiri kanan semua rumah besar-besar belaka. Kat jalanrayapun banyak kereta mewah. Hotel-hotel di Malaysia banyak yang penuh tanpa mengira cuti atau tidak. Tiket flightpun penuh untuk ke luar negara. Masih kata tak senang? Masih rasa tak kaya? Pada akak ini semua orang yang tak reti nak bersyukur. Bila kita tak bersyukur, gaji 20k sebulanpun tak cukup berbanding gaji 2k sebulan. 

Dan lagi, kalau nak tahu negara tu maju atau tidak, tengok pada sikap orang Cina la. Kalau dulu, masa zaman 30 tahun yang lalu, mana ada ramai orang Cina minat nak sibuk-sibuk jadi pemimpin, terlibat dengan politik? Tapi bila negara dah maju, depa pun dah banyak duit, banyak sumber kekayaan yang dimonopoli, makanya depa pun nak kuasa politik. Depa nak jadikan orang pendatang ni semua kaya-kaya belaka. Dalam pada masa tu depa pun duk hasutla orang Melayu suh pindah ke luar negara. Biar yang bijak pandai tak ada kat Malaysia. Senangla depa nak kontrol Malaysia ni nanti. Panjang akai depa ni semua.

Pada akak, kalau ada sesiapa nak berhijrah, pi blah je la. Akak sikitpun tak kisah kalau Malaysia ni macam 20 tahun yang lalupun. Biarlah macamtu. Kalau negara maju dan kaya sangatpun, tapi tak aman, baik tak payah. 'Tak aman' bagi akak tu bukan setakat tak aman sebab berperang, tapi 'tak aman' di dalam hati. Tak aman dalam perhubungan antara agama dan kaum. 

Tak perlulah untuk jadikan Malaysia semaju Singaporepun. Lantak pi lah kat depa di Singapore sana tu. Ingat dia orang tak ada masalah ke? Ingat semua rakyat dia gembira ke jadi rakyat Singapore? Tak caya tanyalah Aaron Aziz....Hahahaha.  Agak-agak Abby Abadi nak berhijrah ke Singapore tak?  Kalau dia nak, kita hamparkan permaidani merah dari Tambak Johor hingga ke Singapore.... 

Wednesday, 30 January 2013

ANWAR BAKAL PENJARAKAN NIK AZIZ!

Macam bagus2 je si Anwar penipu tu berjanji yg dia akan bawak ke muka pengadilan mana2 pemimpin yg mkn rasuah klau dia amik alih Putrajaya. Pertamanya, mampu ke PR kalahkan BN? Keduanya, klau pr menangpun, betul ke Anwar akan jadi PM? Dan ketiganya, sanggup ke dakwa semua pemimpin yg rasuah? Rasanya, klau betul nk dakwa semua, kena buat pilihanraya sekali lagi kot. Sebab akak percaya semua atau klau nk bersangka baik sikitpun, lebih separuh pemimpin yg terima dan bagi rasuah. Penuh mahkamah kt Malaysiani dgn kes rasuah sampai takde tempat kes lain nk dirujuk dan dibicarakan.


Rasuah ada mcm2. Jgn pulak nnti rasuah pegi haji Anwar kata ok pulak. Nik Aziz sendiri ngaku yg dia dh byk kali pegi haji ditaja. Cuma yg tahun 2009 je yg dia batalkan saat akhir bila media heboh ckp dia ditaja pakej haji yg lumayan. Entah batal sbb sedar atas kesilapan atau sbb malu diri terkantoi terima rasuah. Akak rasa lbh pada malu. Jadi dh confirm satu unit bilik penjara dihuni dek Nik Aziz!


Tak payahla nk menjuarai masalah rasuah. Apatah lagi yg dah lepas2. Diri sendiripun belum tentu bersih. Anak binipun belum tentu x terima rasuah. Ini kes Nik Aziz yg kononnya alim dan berpengetahuanpun blh jadi terima rasuah. Memang akak akui yg pemimpin kena bersih. Tapi nak cari bersih 100% mmg mustahil! Tapi tahu sajalah si Anwar. Selagi dia ada mulut dan anak tekak, selagi itulah dia akan buat janji kat rakyat. Asalkan dia dapat putrajaya. Podaahhhh!


P/s: yg nik aziz terima kek bday dr karpal aritu kira rasuah jugak ke? rasuah jiwa..


Published with Blogger-droid v2.0.4

Wednesday, 23 January 2013

LUCAH SUNGGUH!!

Bukak je blog, ada cerita lucah. Berapi-rapi blogger duk cerita perihal kelucahan melampau yang perlu dirujuk kepada mufti. Akakpun terujalah nak tahu apa yang lucah tu. Rupanya kes orang berlaga pipi! Berlaga pipi depa kata lucah dik non! Berlaga 'Anu' tak lucah pulak. Hairan sungguhla akak dengan depa ni semua. Punyalah nak cari salah, sampaikan isu berlaga pipi Sultan Selangor dengan Kavita Kaur pun umpama satu kelucahan yang boleh memberi ereksi kepada penonton. Kenapalah teruk sangat sakit hati dengan Sultan Sultan ni semua? Pada akak, ini bukan setakat sakit hati, tapi iri hati yang semakin membusuk di jiwa. Cuba bawak bertenang bang.... Cuba duduk fikir, apasal duk sakit hati sangat ngan para Sultan ni?


 --------------------------------------------------

Dalam satu majlis pertunjukan fesyen di mana Kavita Kaur menjadi salah sorang modelnya, Sultan Selangor, Sharafuddin Idris Shah telah turut menjadi tetamu. Melihat kepada kelaku Sharafuddin Idris Shah, timbul beberapa persoalan dihati saya.

Lihat dulu turutan gambar yang dipaparkan dan kemudiannya saya amat berharap Mufti Selangor dapat menjawab beberapa soalan saya di sini.

Persoalan:
- Apakah Mufti Selangor sedar majlis sosial yang bertentangan dengan ajaran Islam itu dihadiri oleh Sultan Sharafuddin Idris Shah?

- Apakah wajar seorang yang diwartakan sebagai Ketua Agama Islam negeri menghadiri majlis seumpama itu?

- Apakah tindakan Mufti Selangor setelah mengetahui seorang yang diwartakan sebagai Ketua Agama Islam negeri bukan hanya menghadiri majlis sosial yang mengkhayalkan, malah kelakuan Sultan Sharufuddin Idris Shah yang terlalu lucah dengan melagakan pipinya dengan wanita bukan muhrimnya, Kavita Kaur?

http://kerajaanrakyat.blogspot.com/2013/01/perbuatan-sultan-selangor-sharafuddin.html#more
----------------------------------------------------

Monday, 21 January 2013

KEBIMBANGAN ANWAR...

Anwar menang saman ke atas Utusan Malaysia yang didakwanya memfitnah awal tahun lepas. Bukan ini kali pertama menang. Dah beberapa kalipun. Dan banyak lagi saman yang masih belum didengar, masih belum diputuskan. Jadi langsung tidak masuk dek akal kalau Anwar bimbang media memutarbelitkan kenyataan atau memfitnahnya.   Kalau pihak media tanya Anwar, wartawan akan rakam. Jadi kenyataan yang dirakam lebih mudah untuk membuktikan kesahihannya. 

Akak tak faham kenapa Anwar tiba-tiba jadi tidak berani untuk mengutarakan pendapatnya tentang isu kalimah Allah, tentang gesaan Karpal Singh yang menuntut Majlis Syura Pas menukar keputusan supaya kalimah Allah digunakan sebagai ganti God atau Lord dalam bible Bahasa Melayu. Anwar langsung tak berani dan menyatakan dia bimbang jika kenyataannya diputarbelit oleh wartawan. Masuk akal ke? Poodahh! Kalau kenyataan diputarbelitkan, kasi saman je la. Takut mende??

Anwar melalui buah hatinya Azmin dah lebih dulu menyatakan pendirian yang senada dengan Dap, sebelum karpal Singh bersuara lagi. Tak payah nak menyorok dan tunjuk baikla Nuar! Rasa nak muntah oren akak dibuatnya! 

--------------------------------------------------------
Kalimah ALLAH: Anwar bimbang kenyataannya diputar belit
AHMAD NORMAN ABU TALIB
21 Januari 2013
Anwar Ibrahim
Anwar ketika berucap pada Jelajah Merdeka Rakyat di Petaling Jaya malam tadi.
 
PETALING JAYA – Datuk Seri Anwar Ibrahim mengelak ketika diminta mengulas  kenyataan Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh yang mahu Majlis Syura Pas mengkaji semula pendiriannya mengenai kalimah ALLAH.

Anwar tidak mahu menjawab soalan tersebut ketika ditanya pemberita sebaliknya mendakwa bimbang kenyataannya akan diputarbelitkan oleh media.

“You (kamu) mana punya? Ini media Umno... Umno ini dia pusing. Pasal lain saya jawab. Ini media Umno. Kita jawab apa pun, dia pusing,” katanya ketika ditemui selepas ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Damansara Damai di sini malam tadi.

Beliau berkata demikian ketika diminta pemberita untuk mengelas mengenai kenyataan Karpal yang akan memujuk Abdul Hadi supaya mengkaji semula pendirian Majlis Syura Ulama Pas yang memutuskan kalimah ALLAH tidak boleh digunakan oleh orang bukan Islam termasuk Bible versi Bahasa Melayu.

Saturday, 19 January 2013

CINTA GILA ORANG PAS...

Dalam pada akak duk tunggu cerekarama Cinta Gila kat tv3 ni, akak masih lagi tergiang2 kata2 Karpal Singh kat Buletin Utama tadi. Dia dengan lagak angkuh dan penuh kurang ajarnya cuba nak desak Majlis Syura Pas untuk tarik balik ketetapan yg telah dibuat tentang isu kalimah Allah. Katanya biar senada dengan Pakatan Rakyat. Akak yg tak mungkin undi Pas ni pun naik bengkak hati dengan Karpal Singh ni. Dia ingat dia siapa? Isu kalimah Allah bukan isu politik. Bukan isu nak raih undi. Boleh pulak dia nak arahkan majlis syura utk tarik balik apa yg dah diputuskan. Sakit betul hati akak dibuatnya.
Akak tak tahulah kalau orang pas boleh jadi bodoh macam lembu kena cucuk hidung bila digertak dek orang Dap. Memang cinta Pas kat Dap adalah cinta gila paling tragis sepanjang zaman!
Published with Blogger-droid v2.0.3

Friday, 18 January 2013

HARAKAH: PAS SETUJU KONGSI KALIMAH ALLAH!

Harakah: Berita terkini melaporkan yang PAS setuju berkongsi kalimah Allah dengan penganut agama lain!   Betul ke? Ada berani ke Hakarah nak kata macamtu? Habis punah dan berteraburlah ahli-ahli PAS yang duk baca Harakah dan jadikan Harakah sebagai Quran no 2 keluar parti! Mampus depa tak akan berani nak tulis macamtu!

Sejak semalam lagi akak duk tunggu Harakah online keluarkan kenyataan tentang persetujuan Pakatan Rakyat untuk menggunakan kalimah Allah dalam bible versi BM. Kenapa lama sangat nak respon sedangkan kenyataan Azmin tentang kesepakatan penggunaan kalimah tu dah hampir 24 jam berlalu.  Pada akak memang Hakarah tak berani nak cakap persetujuantu. Nanti apa kata Majlis Syura, apa kata penyokong tegar PAS. Sekarang semua mata duk tertumpu pada Nik Aziz, pada Hadi Awang. Mat Sabu tak payah cakapla. Memang dia lama dah setuju dengan DAP.

Kalau tengok kat Harakah Online terpampang mesej Hadi Awang yang berbunyi: Lafaz Allah: Umno tidak mampu tunai amanah, seperti yang dilampirkan di bawah. Hadi Awang salahkan UMNO kerana tidak menjalankan tanggungjawab. Tapi bagaimana pulak tanggungjawab Hadi Awang dalam Pakatan Rakyat? Kalaupun UMNO dituduh gagal, kenapa Hadi Awang dalam diam-diam bersetuju dengan lain-lain kepimpinan Pakatan Rakyat yang kalimah Allah itu boleh digunakan dalam bible versi Bahasa Melayu?  Ertinya jika Pakatan memerintah, pihak gereja secara terbukanya akan menterjemahkan perkataan God dan Lord sebagai Allah. Hadi Awang cuba nak berselindung, tetapi Azmin sendiri menyatakan yang Hadi Awang pada 8 januari telah bersetuju. Patutlah Azmin bengang sebab Hadi Awang tukar pendirian setiap hari. Kejap kata boleh, kejap kata tak boleh.

Akak rasa lebih baik PAS tarik diri je dari Pakatan Rakyat. Tekanan yang dibuat oleh DAP dan PKR terlalu hebat buat PAS untuk bertahan dan mempertahankan Islam. Hanya UMNO dan parti BN sahaja yang mampu menangani dan mengekang kebiadapan dan keangkuhan DAP dan PKR. Sebenarnya PAS tak perlupun menyertai BN. Cukuplah sekadar mereka parti yang tidak terikat dengan Pakatan Rakyat.

Disebabkan semua dah mintak dilakukan 'gencatan' dari kalimah Allah, maka akakpun terencatlah jugak nak menulis pasal tu lepas nie. Cumanya, kalau pasal Islam, cepat je nak wat gencatan. Yang keluarkan ledakkan bom dulu di celaka Guan Eng. Orang Islam asyik nak mengalah jer.  Bosan tul akak!


Kalimah ALLAH: Pakatan pegang keputusan 8 Jan, kata Azmin

17 Januari 2013
Azmin Ali
Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali
PETALING JAYA - Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berkata, pihaknya berpegang pada pendirian Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang 8 Januari lalu yang membenarkan orang bukan Islam menggunakan kalimah ALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu.

Azmin juga menegaskan, pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat (PR) telah sebulat suara menerima pendirian Abdul Hadi yang membenarkan semua agama menggunakan kalimah suci itu tanpa  menterjemahkannya ke bahasa lain dan tidak boleh disalahgunakan.

"Pendirian ini tuntas dengan pendirian Pas pada 2010, tidak berganjak walaupun perkara ini dibincangkan semula oleh kerana beberapa kenyataan, tetapi pendirian Pas dan PR tidak berubah.

"Kita tidak boleh tukar pendirian setiap hari," kata beliau kepada pemberita di ibu pejabat PKR, di sini hari ini.

Lafaz Allah: Umno tidak mampu tunai amanah

Abdul Hadi Awang, 14 Jan 2013

Amanah terbesar dalam Islam ialah memerintah negara, di mana UMNO telah diberi kepercayaan sejak lebih lima puluh tahun mencapai kemerdekaan sehingga kini, bagi memimpinkerajaan bagi pihak melayu beragama Islam dalam BN, dahulunya Perikatan.

Islam telah diterima oleh semua kaum menjadi agama negara dengan hak yang adil kepada penganut berbagai agama dalam konsep persefahaman sempadan saling mengerti dalam perkara yang berbeza.

Islam wajib diperkasakan sehingga mengatasi yang lain dengan pendekatan yang bijak dan amalan yang istiqamah dan adil terhadap semua, kerana Islam adalah rahmat kepada seluruh alam, bukan dengan paksaan dan ugutan kosong.

Apabila tercetusnya isu kitab Injil diterjemahkan dalam Bahasa Melayu, dengan menterjemahkan perkataan God atau Lord atau Tuhan dengan perkataan Allah, UMNO telah gagal bertanggungjawab dengan betul sebagai pihak yang berada di kerusi kekuasaan kerajaan.

Media arus perdana kepunyaan UMNO dijadikan medan perbincangan (tempat bermuzakarah) dalam perkara yang besar ini sehingga melibatkan semua orang, termasuk yang buta ilmu Islam dan hurufnya, setelah hurufnya dihapuskan oleh UMNO.

Padahal urusan kebenaran menerbit buku dan pengedarannya adalah urusan Kementerian Dalam Negeri.

Dalam urusan yang berkait dengan Agama Islam, ianya perlu mendapat nasihat dan kelulusan pihak berkuasa Hal Ehwal Agama Islam di bawah Jabatan Perdana Menteri atau Majlis Agama Islam di Negeri – Negeri, di mana keseluruhannya berada di bawah UMNO yang menjadi parti Melayu Islam yang memerintah.

Portfolio kementerian ini di perkuatkan dengan seorang menteri di peringkat Pusat atau exco agama di peringkat negeri.

Mengapa UMNO menangani isu besar ini secara membaling batu sembunyi tangan, dengan mengheret pihak yang tidak patut berbincang dalam urusan Yang Maha Besar iaitu kalimah Allah? Mengapa tidak selesaikan oleh pihak berkuasa di bawah UMNO yang memerintah?.

Patutkah perkara ini dijadikan bahan kempen pilihanraya sehingga menjadi berkecamuk dikalangan rakyat kerana dijadikan perbincangan melibatkan kalangan yang tidak faham?

PAS tampil dengan ilmu Islam dan adabnya. Sebagaimana dalam kenyataan media saya pada 8 Januari 2013 lalu, intipati perkara dua dalam kenyataan media itu adalah jelas dan sangat mudah difahami (hanya yang berniat jahat sahaja tidak membacanya), bahawa kalimah Allah yang Maha Suci dan Mulia, tidak mampu diterjemahkan ke dalam apa-apa perkataan daripada bahasa yang lain, termasuk Bahasa Arab sendiri dengan perkataan yang lain daripada perkataan Allah, kerana tidak ada satu kalimah yang sama erti dengannya.

Lebih jauh lagi, perkataan ber Bahasa Melayu atau apa sahaja bahasa di kalangan bangsa yang menganut agama Islam, sehingga semua bangsa penganut Islam tidak menterjemahkan kalimah “Allah” ke dalam bahasa lidah masing-masing atau bahasa sendiri.

Begitulah juga perkataan Tuhan dalam Bahasa Melayu, God dan Lord dalam bahasa penganut agama Kristian paling ramai, tidak boleh diterjemahkan dengan perkataan Allah, kerana tidak mencapai maksudnya. Firman Allah menjelaskan makna Allah :

Yang maksudnya : Katakanlah (Wahai Muhammad): "(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa; "Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat ; "Ia tiada beranak, dan ia pula tidak diperanakkan; "Dan tidak ada sesiapapun yang serupa dengan Nya".

Mengikut bahasanya perkataan God dan Lord ada plural, male dan female (God, Gods, Goddess, Lord, Lords) dan begitulah juga perkataan Tuhan dalam bahasa lain.

Adapun perkataan Allah adalah Maha Esa seperti dinyatakan dalam surah al-Ikhlas adalah huraian mengikut bahasa al-Quran, sehingga semua nama-nama Allah (Al Asma Al Husna) termasuk dalam nama tunggal Allah.

Maka pihak bukan Islam tidak boleh mengelirukan kalangan penganut Islam apabila menggunakan kalimah Allah (intipati perkara tiga dalam kenyataan media 8 Januari 2013). Bahkan menafsirkan perkataan ar-Rahman pun boleh merendahkan maknanya sehingga laksana maki hamun terhadap Allah.
  

Thursday, 17 January 2013

AZMIN ALI BIDAS MAJLIS SYURA PAS !

Amik ko PAS! Berbaikla lagi dengan manusia2 yang macam DAP, macam Anwar dan Azmin tu. Percayalah sangat dengan dia orang akan membawa kebahagian dunia dan akhirat pada seluruh umat kat Malaysia ni. La nie pasal nama Allah sendiripun korang tak boleh nak pertahankan. 

Azmin kata,Majlis Syura tak ada kena mengena nak buat keputusan boleh guna atau tak kalimah Allah dalam bible bahasa Melayu. Keputusan dah dibuatpun. Pakatan Rakyat tak ada masalah dan setuju kalimah Allah digunakan.  Memang kata-kata Azmin senada dengan kehendak Lim Guan Eng dan agenda Kristian kat Malaysia ni. Bagus sungguh Azmin. Hebat PKR. Cayalah PAS! 


------------------------------------------------------------------------------

Azmin: Pakatan firm on ‘Allah’ issue

Anisah Shukry | January 17, 2013
The PAS Syura Council’s stance that non-Muslims cannot use the word “Allah” in translations of religious text is not applicable to Pakatan, says Azmin Ali.
KUALA LUMPUR: Pakatan is sticking to its decision that non-Muslims are allowed to use the word ‘Allah’, the party’s vice president Azmin Ali said today, despite the PAS Syura Council stating otherwise.
“The issue of Allah is resolved and has not changed. Recently, the PAS president reaffirmed the position of PAS in the meeting of the Pakatan presidential council on Jan 8, and it was the same as in 2010…
“We are bound by the Pakatan Rakyat policies that were discussed during the meeting. And because we are bound to those policies, we will stick to that decision. The Syura Council is not related to it,” Azmin told reporters at a press conference at the PKR headquarters today.


Seterusnya di FMT...

Wednesday, 16 January 2013

LISTEN! LISTEN! LISTEN! LU CELAKA! CELAKA! CELAKA!

Listen! Listen! Listen! Lu memang Cina paling celaka dalam Malaysia la Patrick Teoh.  Lu hina orang Islam, hina Al Quran ikut sedap lu punya mulut, lu punya tangan. Lu punya celaka sama macam itu Guan Engla. Mahu tunjuk terror dalam ini Malaysia. Betul-betul sial punya orangla ini Patrick Teoh!

Orang macam si Patrick ni lah yang boleh bikin Malaysia susah. Bikin pergaduhan antara kaum dan agama. Tak reti nak menghormati perasaan kaum dan agama lain. Inipun jenis yang berpendidikan tinggilah ni macam si minah Listen! Listen! Listen! tu. Setakat Listen, listen, listen jer takde hal. Dia nak bergaduh dengan bebudak jer. Memang patutpun budak Bawani tu kena macam tu walaupun cara si Sharifah tu sedikit salah.

Akak hangat perut betul dengan si Patrick Teoh ni! Patut orang macamni dah lama kena humban dalam ISA! Patrick Teoh ni Salman Rushdie versi Malaysia. Nasib baik ko ada kat Malaysia, Patrick. Kalau tak, dah lama ko kena gantung sampai mati!  

Tuesday, 15 January 2013

BILA ZIP MAT SABU TERBUKAK....ALAH MAK!!

Dia cukup gah waktu nak kumpulkan sejuta rakyat kat Padang Merdeka. Bukan setakat gah, garang pulaktu waktu nak mintak Najib tunaikan janji untuk bagi stadium sebagai tempat untuk menjerit jerit. Bila timbul isu kalimah Allah, Mat Sabu cepat-cepat respon tanda sokongan kepada Lim Guan Eng. Dia takut kalau orang Kristian boikot tak mau datang ke stadium. Tup tup yang boikot untuk datang ke perhimpunan tu orang Pas dan orang Melayu sendiri. Dari 1 juta jadi 100 ribu. Itupun tak sampai...Agak-agak jela.

Akhirnya bila Majlis Syura PAS keluarkan kenyataan kata ALLAH tidak boleh digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu kerana tidak menepati kehendak sebenar kalimah ini, Mat Sabu terus malu-malu alah mengaku yang diapun setuju dengan Majlis Syura.  Boleh pulak tukar-tukar pendirian mengikut situasi semasa. Samala cam Nik Aziz jugak. Kalau esok lusa puak DAP kata orang Islam boleh makan daging babi yang disembelih oleh pemimpin Pas, Mat Sabupun akan kata halal jugak. Jadi diapun sama-samala makan daging babitu..

Akak cukup tak faham kenapa Mat Sabu dan ramai lagi orang Pas yang diBabikan dek DAP. Si Lim Guan Eng tu dah memang terkenal dengan keangkuhan dia. LGE sengaja timbulkan isu kalimah Allah tu untuk tengok setakat mana sokongan Pas kepada Dap. Ini macam kes nak kahwinla ni. Pasangan menguji hati perut pasangan masing-masing. Nak tahu betapa tingginya cinta pasangan itu sebelum betul-betul kahwin. Sanggup ke pasangantu tinggalkan keluarga demi cinta. Buang emak, buang saudara semua kerana cinta. Dalam hal cinta Dap & Pas ni pun samala. LGE kata, kalau betul Pas nak kahwin dengan Dap, Pas kenala sanggup belakangkan agama. Pas ni macam orang pompuanla. Dap pulak macam orang lelaki yang ada ego cukup tinggi. Kononnya kalau Pas turutkan kehendak Dap, Pas akan bahagia sebab kalau depa kahwin nanti, segala urusan ekonomi akan diuruskan oleh Dap. Orang Pas hanya duduk kat rumah je jaga anak. Gitula perumpamaannya.

Dap pun la ni dah tak peduli sangat kalau Pas nak sokong atau tak. Bagi Dap, yang penting dapat sokongan Sabah dan Sarawak. Itu pasal Dap berani mainkan isu kalimah Allah. Tak dapat kahwin dengan Pas pun tak apa. Dap tak rugi. Dap boleh beli cinta orang Sabah dan Sarawak.

Akak tak tahu sampai bila lah orang Pas nak sabar dan sedar. Nik Azizpun semakin merapu. Ulama yang kononnya amat hebat di rantau ini juga tewas dengan cinta dunia. Apatah lagi Mat Sabu....Zip seluarpun terbukak!...

 

Sunday, 13 January 2013

APA KE BENDA HKR112 TUE? TAK BANGKIT-BANGKIT LAGI KE PENYOKONG PR?

Sabtu pagi akak bfast kat mamak, lunch menghadiri kenduri kahwin kat Majlis Perbandaran Nilai, petang akak kat Shah Alam bawa anak lepak kat Tasik Shah Alam. Malam balik dinner kat R n R.  Akak langsung tak perasan adanya KL112 atau HKR 112 atau entah apa-apa nama lagi yang puak Pakatan duk bagi untuk mensensasikan perhimpunan ala-ala sukan sekolah menengah tue. Setiap tempat yang akak hadiri, ramai je orang. Tak pulak dengar mana-mana orang duk sebut KL112. Akakpun sampai lupala adanya himpunan sejuta rakyat yang nak dibuat di Stadium Merdeka tu!

Sejuta rakyat datang? Pehh ramai tu. Pakatan Rakyat Selangor jer dah kerah 300 ribu orang.  Nama asal perhimpunan ialah Himpunan Sejuta Rakyat. Akhirnya cuma jadi Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR).  Mana taknya, niat hati nak kumpul sejuta, tapi penyokong masih tidur lena dibuai mimpi indah bersama BN.  Tak bangkit bangkit. Nak tak nak, kena tukar nama jadi Himpunan kebangkitan Rakyat. Kesian kan? 

Nampak kat gambar memang penuhla. Stadium yang muat 30k orang tu memangla penuh. Campur kat padang, adala lagi 30k. Tapi nak sedap hati kasila 100k. Kesian. Biarlah nampak berbaloi sikit kerja-kerja abang Mat Sabu. 100 ribu yang datang? Fuyooooo!! Ramai giler tu....!! 

Akak rasa PR kena kerja lebih keras lagi untuk mem'bangkit'kan ahli-ahlinya..... Hahahahah. Lawak siot! Nanti kalau PR buat himpunan lagi, akak nak datangla untuk meramaikan majlis. Kesian dia orang.



Pakatan Rakyat S'gor kerah 300,000 ke HKR 12 Jan

Muhammad Faizal, 07 Jan 2013
PETALING JAYA: Pakatan Rakyat Selangor akan mengerahkan sejumlah 300 ribu yang terdiri daripada anggota, penggerak dan penyokong Pakatan Rakyat bagi menyertai Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) pada 12 Januari nanti.

Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Abd Rani Osman berkata, Pakatan Rakyat Selangor komited terhadap usaha untuk menggembleng solidariti rakyat bagi menyatakan pendirian berkenaan isu-isu yang berkaitan dengan pentadbiran negara, ekonomi, alam sekitar dan pilihan raya.

Jelas beliau lagi, HKR adalah wahana bagi rakyat untuk menyatakan pendirian terhadap kerajaan, sokongan padu perlu diberikan kepada semua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang bergabung demi kepentingan rakyat.

"Pakatan Rakyat Selangor akan melakukan mobilasi rakyat untuk bersama-sama dalam himpunan yang akan diadakan di Kuala Lumpur pada 12 Januari nanti.

"Atas usaha itu Pakatan Rakyat Selangor melakukan mobilasi sejumlah 300 ribu rakyat negeri ini untuk turun pada hari tersebut dengan menyatakan sokongan mereka atas apa yang kita perjuangkan," jelas beliau pada sidang media Ibu Pejabat PKR pagi ini.