Friday 5 April 2013

CABARAN BANGKAI DAP PERAK!

Akak tak tahu apa jenis cabaran yang dibuat dek DAP Perak nie. Tetiba je meroyan mencabar BN suruh letak 4 orang calon yang dah membebaskan diri dari pakatan supaya bertanding atas tiket BN. 4 orang tu ialah Datuk Hee Yit Fong, Jamaluddin Radzi, Kapten (B) Mohd Osman Jailu dan Keshvinder Singh. Depa nie dulu masa PRU 12 bertanding atas tiket DUN pakatan di Perak dan menang. Lepas tu tinggalkan DUN masing-masing dan mengisytiharkan diri sebagai calon bebas. Kerana itu jugaklah pemerintahan Perak beraleh dari Pakatan ke BN. Jadinya sekarang nie, adalah masa nak balas dendam la ni. Sakit hati sebab Perak terlepas ke tangan BN dan Nizar dapat merasa jadi MB sekejap je. Tapi dalam sekejap2 itu pun ada jugak pemimpin DAP duk sempat songlap duit!

Helo Dap... yang duk salah pilih calon tu bukan BN tapi korang. Sapa suruh pilih calon goyang masa PRU 12 dulu? Jadi silapnya adalah silap korangla sendiri. Yang sakit hati dan nak paksa pulak BN amik orang2 nie seme apahal? Dia orang tu ahli BN ke? Depa tu dah masuk BN ke? Apa ke bangkai punya cabaran yang DAP Perak buat nie?  

Dan lagi, yang suka berjanji nak bagi kuasa dan macam2 tu adalah Anwar Ibrahim, bukan Najib! Anwar yang suka2 hati mak bapak dia offer macam2 suruh orang BN tinggalkan parti dan jadi pengkhianat. Itu yang berlaku bila orang Johor terpaksa terima jeneral itu dan jeneral ini. BN tak akan buat offer bodoh macam yang PR buat. Harap maklum ek! 



***********************************************
Sinar Harian

DAP cabar BN calonkan 'fantastic four'
SHAHRIZAL AHMAD ZAINI
5 April 2013
PRU13
PRU13
DAP cabar BN calonkan 'fantastic four'
IPOH - DAP Negeri Perak mencabar Barisan Nasional (BN) menyenaraikan empat calon bebas, Datuk Hee Yit Fong, Jamaluddin Radzi, Kapten (B) Mohd Osman Jailu dan Keshvinder Singh sebagai calon BN pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Setiausaha DAP Negeri Perak, Nga Kor Ming berkata, keempat-empat penyandang kerusi Dun itu perlu diberi peluang susulan tindakan mereka meninggalkan parti masing-masing untuk membolehkan BN mentadbir negeri ini.

Katanya, BN perlu mengenang jasa keempat-empat penyandang kerusi Dun itu dengan mencalonkan mereka untuk bertanding semula pada pilihan raya umum kali ini.

"Mereka perlu diberi peluang selepas tindakan mereka menamatkan pemerintahan sebuah kerajaan yang mendapat mandat sepenuhnya daripada rakyat. Kami cabar BN Negeri Perak senaraikan 'fantastic four' ini sebagai calon PRU13.

"Peletakan keempat-empat calon bebas itu bakal membuktikan tahap sebenar sokongan rakyat kepada mereka," katanya pada sidang media, di sini, semalam.
 

No comments:

Post a Comment