Thursday 9 August 2012

BILA A SAMAD SAID TERMALU DAN DIMALUKAN....DIA BUAT HAL LAGI!

Termalu bila negeri2 jajahan pakatan tidak begitu mengiktiraf tema Sebangsa, Senegara, Sejiwa yang dipilih oleh A Samad said selaku pengerusi pemilihan tema hari Kemerdekaan, maka A Samad Said mula mengaleh perhatian rakyat dengan seruannya supaya menyambut malam Kemerdekaan dengan perhimpunan Janji Bersih di Dataran Merdeka pada 30 Ogos ini. Apa punya makhluk perosak la Samad Said ni.  Tak kan nak cemarkan sambutan hari Kemerdekaan negara dengan perhimpunan yang macamtu?  Kalau kejadian Bersih 3.0 hari tu berulang lagi dengan kecederaan dan kes baling, pukul, pecah, tidakkah nanti semangat Kemerdekaan itu menjadi cacat?  Gila ker apa dia orang nie semua?  

Dah berpuluh tahun akak menyambut kemerdekaan dengan aman dan penuh semangat.  Waktu muda remaja dulu akak pergi ke Dataran untuk berkumpul bersama dan malaungkan kata-kata penuh semangat "Merdeka! Merdeka! merdeka"dan nyanyi lagu Negaraku.  Bila dah ada anak kecik, akak tonton kat TV dan lihat bunga api dari jauh dengan semangat yang sama. Dan amatlah malang jika tahun 2012 ini sambutan Kemerdekaan negara kita disambut dengan laungan 'hidup! hidup! hidup Anwar! bersih! bersih! bersih pilihanraya' dan lain-lain yang menyakitkan telinga dan mata, apatah lagi hati!  Tooloonglaah!!!

Lebih 20 pertubuhan bukan kerajaan akan menganjurkan Himpunan Janji Bersih sempena sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 - susulan kepada lapan tuntutan Bersih 2.0.  Pengerusi Bersama Bersih 2.0, Datuk A. Samad Said berkata, perhimpunan ini, yang diadakan pada jam 10 malam 30 Ogos di Dataran Merdeka, dianjurkan bagi membawa mesej orang ramai memerlukan sebuah Malaysia yang bersih dan adil.  Seterusnya di SINI

  

4 comments:

  1. Anonymous15:31:00

    Elok sgt la idea tu, mau huru hara 31 Ogos ni jadinya. Sejak bila samad said ni berfikir pakai lutut nih?

    ReplyDelete
  2. Anonymous15:59:00

    Parai aje si tua kutuk ni!!!

    ReplyDelete
  3. Anonymous17:30:00

    BERUK KUNING nak sambut merdeka 31 Ogos jugak ke??? Eh, bukan tarikh tu merdeka ciptaan UMNO dan British ke?? Nape nak sambut sama-sama pulak...???

    Pi la sambut hari lain... lepas tu bersyair la 24 jam pada hari tersebut, takde sape yang dok larang pun. Korang nak SEtonggeng ke, SEmabuk ke, SEliwat ke... lantak korang la. Makin teruk perangai orang tua janggut putih ni...!!!!

    ReplyDelete
  4. Anonymous14:15:00

    Tarik je balik kewarganegaraan dia tuhh...

    ReplyDelete