Tuesday 7 August 2012

MUSTAHIL KATA CHONG WEI!! MANOHARAN SAKIT OTAK

Semua orang nak marahkan Adun Kota Alam Shah, M Manoharan sebab perkecilkan kekalahan tipis Datuk Lee Chong Wei.  Semua orang bengang bila Manoharan kata jika PR memerintah, Malaysia akan dapat pingat emas kat Olimpik 2016.  Hebat janji Manoharan!  Nak salahkan manoharan tak boleh jugak sebab budaya menipu dan menabur janji ni dah disemai dek ketua pembangkang sendiri si Anwar tu.  Bila si ketua dah biasa menipu, anak buahpun menipu samalah.  Tabur jer janji sebanyak mungkin walaupun bunyinya bangang dan aneh serta tak masuk dek akal.  Tapi jangan tak percaya jika ada yang terpengaruh dan kata 'kenapa tak bagi peluang pada PR, mana tahu kalau betul depa boleh lakukan'.  

Bagi Lee Chong Wei pulak, untuk beraksi di Olimpik 2016 adalah sesuatu yang amat mustahil. Usianya tika itu sudah menjangkau 34 tahun dan barangkali dari segi stamina dan kesihatan ianya begitu mustahil untuk beliau beraksi.  Memang sepatutnya kita tidak terlalu bergantung kepada Chong Wei sahaja sebab Malaysia perlu ada pelapis.  Tapi tak nampakpun sesiapa yang menonjol setakat ini.  Tak tahulah pulak kalau Manoharan dah ada calon atau dia sendiri nak masuk bertanding??  

Apa-apapun akak salah seorang yang terjert-jerit masa perlawanan Chong Wei haritu menentang Lin Dan.  Akak kagum dengan semangat dia dan daya juang Chong Wei yang tinggi.  Bagi akak Chong Wei cuma tak bernasib baik.  Chong Wei tetap juara di hati semua rakyat Malaysia kecuali Manoharan yang semakin menderita sakit otak.....kesiannya dia!! 

1 comment:

  1. Anonymous13:19:00

    dia bukan sakit otak kak ooi..tapi dia da tadak otak. kepala dia yg botak tu da britau..dia tara otak. Sbb tu rambut dia tara..
    Itu pundik punya kling mmg itu mcm. Dia punya ckp sapa mau percaya. Kalu lu jumpa ular ngan si botak ni..pukul dia dulu..jgn pukul ular.

    ReplyDelete