Wednesday 13 February 2013

BODOH PUNYA BN PP!

Bodoh punya BN Pulau Pinang. Tak payahla nak bodek lagi Najib pasal kes PSY tu. Dah sah-sah laungan yang diterima 'NO', ada pulak perasaan nak kata itu adalah disebabkan oleh sabotaj pihak lawan. Kalau betulpun sabotaj, maknanya orang BN Pulau Pinang ni memang bodoh tahap gabanla jugak. Kenapa nak bagi peluang pihak lawan sabotaj majlis sendiri? Ke ada pulak pemimpin BN kat PP sana tu yang bekerjasama mensabotaj parti? Memang patutpun BN kalah kat sana kalau pemimpin BN Penang tak reti nak buat kerja. Kenapa tak boleh nak fikir untuk letak budak-budak untuk laungkan perkataan 'YES' bila Najib tanya 'Are you ready for BN?'. Najibpun satu jugak. Duk tanya soalan yang akhirnya memakan diri. 

Tak payah bazirkan masa untuk Penang. Akak setuju dengan pendapat yang mengatakan penggal akan datang ini, Penang akan jadi milik PR. Lantak pi lah. Dah nampak sangat sokongan kaum Cina kat DAP. Apa lagi nak terhegeh-hegeh kat sana? Baik jaga negeri yang jugak nak kena lebur macam Johor dan Melaka tu.  Itu kes KFC pun boleh membuatkan orang Melayu marah apalagi orang Melayu Johor. Bosanla tengok pemimpin2 BN nie!

Akak cukup risau sebenarnya kalau BN tumpas. Akak risau dengan nasib anak akak di tangan pemimpin PR. Akak risau kalau masyarakat majmuk di Malaysia ini semakin tidak terkawal tahap perkaumannya. Akak jugak risau jika media masssa utama negara ini dikawal oleh bangsa asing. Akak bimbang kebebasan yang keterlaluan bakal menjahanamkan bangsa Melayu dan agama Islam. Akak cukup risau! Tapi segalanya perlu dihadapi. Potensi untuk PR menang memang ada. Masyarakat Cina di Malaysia semakin yakin suatu hari nanti Perdana menteri Malaysia terdiri dari bangsa Cina. 

Tahun 2013 boleh menjadi tahun malang bagi Malaysia. Angka 13 boleh menambahkan koleksi angka malapetaka.   Tahun ular benar-benar boleh menjadikan 'Ular' berkuasa. 

Oh negaraku Malasysia!    


2 comments:

  1. Anonymous12:32:00

    Sebenar Cian ni tengah kumpul apa dia nak. Tak tahu ke Najib pasal pakatan MCA, Gerakan dan DAP yang mempunyai nawaitul untuk jatuhkan Melayu. Cina diseberang tambak tengah tunggu. Kalau jadi 13 Mei, Lee Kuan Yew akan masuk dalam Johor. Tentera Singapura boleh hancurkan angkatan tentera Malaysia sehingga Gemas dalam tempuh sehari. Dr Mahathir pernah diperjelaskan mengenainya padatahun 1998.

    Sekiranya Singapura dapat tawan Johor, maka Cina2 akan ramai2 berhijrah ke selatan. Punggutan suara akan dibuat bawah piagam Bangsa2 Bersatu yang direstui oleh Barat (macam kes Timur Timur).

    Maka Greater Johor bawah pemerintahan Cina akan berlaku. Masa tu Anwar dan keluarganya telah lama berhijrah ke negara lain.

    ReplyDelete
  2. Ko dengar ker diaorang say NO ? kerr jadi burung kakak tua .. he..he..

    ReplyDelete