Thursday 21 February 2013

NATE BABI ....AZMIN KENA LAGI!

Mungkin terlambat untuk akak tahu yang si Azmin Ali pergi ke Mekah dan bergambar sakan dengan Nik Aziz tu bukan sebab terjumpa, tertembung atau apa2 'ter' lagi. Rupanya memang Azmin ke Mekah untuk berjumpa dengan Nik Aziz untuk bincang pasal kerusi Bachok. Betul atau tidak, manalah akak tahu, tapi itulah yang ditulis oleh si Adukataruna dalam blog dia. 

Hebat Azmin. Pergi Mekah untuk cakap pasal politik. Kenapa ek? Mesti tak berani nak pergi sendiri ke Kelantan. Takut kena kejar dengan penyapu kot.  Pkr kena sedar diri yang dia orang dah ditolak oleh orang Kelantan. Bukan setakat Kelantan, orang Penang pun reject depa ni semua, apalagi Johor dan negeri2 lain. Geli jugak tekak akak kalau si Anwar jadi PM dan Azmin jadi menteri. Ohhh tidakkkkk.....Visual di jamban masih segar dalam ingatan! 


**********************************************************************

Katanya Azmin cari TGNA di Mekah

Disampaikan kepada gua, si J berkata, Azmin Ali ke Mekah untuk berjumpa TGNA. Isinya ialah mengenai kerusi Bachok. PKR mahu Bachok melalui Dr Zaiyadi. Ada pertukaran yang tertentu.

Pada gua, Bachok ni kerusi yang sensitif. Kerana gua tak sure rakyat PAS Bachok sanggup dilukakan 2 kali. Diperbodohkan berkali-kali.

Pada 2008, rakyat PAS Bachok terpaksa memilih orang luar. Dan orang luar itu telah khianat terhadap mereka dengan menggunakan logo PAS. Tapi kini, ketika luka belum sembuh, tiba2 PAS bagi PKR, gua tak tahu apa yang terjadi.

Gua takda masalah pun sesiapa. Dr Zaiyadi gua kenal. Dia layak jadi MP. Idea ada. Karisma ada. Ada orang perlekehkan keberanian dia untuk isytihar keluar UMNO dulu sebelum berniat nak bertanding di Bachok. Tapi melihatkan Dr Zaiyadi, gua tahu dia guna tektik Hasan Nash. Tunggu dipecat. UMNO juga tahu Zaiyadi tunggu peluang itu.

Cumanya... gua juga tahu pengundi PAS Bachok ada masalah luka dihiris2.

"Pakcik. PRU13 ni, gano kalu PAS beri PKR tanding?"

1. "Nate babi gapo gitu?"

2. "Lagu ni la kito oghe Bachok. Suppo bola."

No comments:

Post a Comment