Tuesday 16 August 2011

BILA MAK LAMPIR MERACAU LAGI.....LAWAK RAMADAN YANG TAK KELAKAR

Apa lagila yang si Zuraida Kamarudin aka Mak Lampir tu duk bising lagi ni?  Kata si Mak Lampir, PKR ada bukti yang BN sedang menyeludup pengundi dengan program pemutihan 6P yang dibuat.  Giler meroyan betul pompuan ni.  Bikin malu akak jer la.   
___________________________________________________________


NONE"Wanita PKR berjaya menyelinap masuk ke dalam program pemutihan ini dan mendapati bahawa pendatang asing dikehendaki bersumpah untuk menyokong Umno dan BN sebagai salah satu daripada syarat proses pemutihan.

"Wanita PKR sempat mengambil skrip sumpah untuk didedahkan kepada orang ramai," katanya lagi dalam satu sidang media di ibu pejabat parti itu hari ini.

Beliau turut menunjukkan satu helaian kertas yang didakwa mengandungi "skrip" berkenaan, yang antara lainnya menyebut "saya/ suami/ anak-anak, tanpa berbelah bagi akan menyokong dan mengundi Umno/ Barisan Nasional (BN).". 
BACA SINI
_____________________________________________________________ 


Kira Mak Lampir tu hebat betul sebab berjaya menyelinap masuk ke dalam program pemutihan tu.  Sama ada dia menyelinap sebab status Mak Lampir dia yang membuatkan orang tak nampak, ataupun orang tak perasan sebab muka diapun memang ada iras-iras bibik indon!  

Akak duk hairan, camana pulak boleh ada skrip ataupun sumpah yang dibuat oleh orang BN yang mesti dibacakan dulu dek pendatang tanpa izin ni supaya dia berjaya melepasi syarat pemutihan tu.  Katalah memang adapun sumpah yang mewajibkan dia orang sokong BN tu, apa ke jaminannya yang dia orang akan sokong BN?  Depa ni boleh mengundi ker?  Dia orang masuk ke sini sebab nak kerja dan dapatkan duit yang banyak dari bumi Malaysia yang aman ni.  Program 6P tu bukannya program memasukkan senarai pengundi untuk pilihanraya. 

Apa yang si Mak Lampir tu melalut sampai macamtu sekali?  Siap buat press conference dengan baju dan tudung kilat-kilat lagi tuuu.  Kesian betul si Mak Lampirni nak dapatkan perhatian. Orang PKR lain duk sibuk cari alasan nak tangguhkan bicara boss besar PKR, itu sebab si Mak Lampir ni tak dipedulikan.  Jadi bila dah tak dipedulikan, dia kononnya jadilah penyiasat dan menyamar jadi PATI.  Sudah-sudahlah wahai Zuraida Kamarudin, tok sah nak jadi popular lagu tu.  Setakat skrip sampah yang korang buat sendiri tu tak akan goyang punya BN.  Tok sah buat lawak ramadan yang tak kelakar la.  Hang pi telan ubat tidur lagi bagus.  Hilang selera akak nak bukak posa petang nie....  

1 comment:

  1. Anonymous14:32:00

    Umor nya si Mak Lempir in baru 53, tapi wajahnya persis nenek kebayan. Kok gitu jadinya.

    ReplyDelete