Wednesday, 10 August 2011

PERANG BONUS! KHALID AKAN BAGI BONUS KAT PEKERJA GEREJA? BIAR BETIK!!!

Akak ingat bila tiba musim raya, hanya ada perang harga kat kedai2 di nilai 3, pastu perang mercun kat kawasan rumah akak. Rupanya tahunni, sambutan lebih meriah dengan perang bonus. Hehehe.

Bila kerajaan duk umum bonus minimum rm500 pada penjawat awam dan diikuti negeri Pahang dan Terenganu jugak rm500 minimun, tetiba lim guan eng pulak umumkan rm600! Tambah rm100 tuu. Untung betul penjawat awam pulau pinang. Pandai betul si lim guan eng mengaut keuntungan sempena nak rayani. Akan ramailah si penjawat awam duk salam dan cium tangan lim guan eng ni, itupun kalau adalah...Kalau akak duk kat penang dan dapat duit tu, akak campak jer balik kat muka dia. Biarlah akak tak makan nasi sebulan dari duk terima rasuah jiwa dari si garuda tu.

Khalid gagap apa citer plak? Selangor masih belum umum berapa minimum nak bagi. Katanya pasti lebih rm500. Nak jugak lawan kerajaan pusat. Nak gak ikut sahabat karibnya si lim guan eng tu. Tapi akak tak heran kalau khalid umumkan akan bagi lebih sebab dia dah bersalah pada orang Melayu yang rata2nya bekerja di sektor awam. Bersalah sebab duk sokong gereja. Dan mana tahu kalau raya tahun ni, khalid pun bagi gak bonus kat pekerja gereja satu Selangor! Hebat khalid gagap. Entah2 dia pun pernah berbuka kat gereja tak. Entahlah labu... Suka hati mak kau lah!

2 comments:

  1. Perghhh.. Mantop akak nilai punya artikel.. Nanti gua copy dan letak kat blog gua yee..

    ReplyDelete