Friday 7 October 2011

SHAMSUL KETOT SEMAKIN MENGGHAIRAHKAN!!!!

Akak tak pernah stim ngan mamat ni. Sumpah! Dengan bulatnya, dengan ketotnya, kengkadang bila tengok muka Sham Ketot, mahu akak mengigau tengah malam. Gitulah. Tapi bila tadi Shamsul Ketot menulis kat twitter pasal belanjawan 2012 terus akak jadi ghairah. Ghairah untuk tulis pasal Ketua AMK yang bantut tu.

Akak sebenarnya terbaca dalam blog Taiping Mali pasal twit Shamsul. Kata Sham Ketot: Saya gesa ahli2 parlimen PR utk tolak cadangan kenaikan gaji dan elaun ahli2 parlimen. Rakyat derita, pemimpin tdk wajar senang-lenang'.

Hebat tul semangat ke'rakyatan' Shamsul. Payah nak jumpa pemimpin yang cenggini. Hehehe. Tapi Shamsul Ketot tak berpijak di dunia nyata. Mana mungkin ahli parlimen PR tolak duit free? Depa yang akan setuju dulu sebelum ahli parlimen BN setuju. Tapi kalau depa tolak pun akak tak heran. Apalah sangat seribu dua kalau nak dibandingkan berjuta2 yang senang2 boleh dapat dari projek di kawasan masing2. Kan? Kan?

Rupanya Shamsul Ketotpun dah semakin meroyan. Merapu macam budak baru belajar bercakap. Tak apalah, janji bahagia...Nanti malam jangan lupa minum susu eh...

1 comment:

  1. Anonymous08:26:00

    Salam pada akak@Nilai.... Persoalan yang patut kita tanya, tidakkah dengan berlakunya kenaikan elaun Ahli Parlimen juga merupakan satu rahmat bagi rakyat di Malaysia? Jika dulu YB boleh kata peruntukan belum ada, dengan kenaikan sedikit tu rakyat boleh ungkit dan YB akan tersipu malu lalu bagi juga sikit peruntukan..So, ada baiknya YB kita terima cadangan itu. Terima duit dan sebarkan kepada rakyat yang lebih memerlukan...

    ReplyDelete