Monday 23 April 2012

SAH! NAJIB AKAN JOIN BERSIH 3.0 DI DATARAN HUJUNG MINGGU INI!!

Bersih 3.0 yang akan bergelandangan di Dataran Merdeka hujung bulan ini sepatutnya tak perlu ditakuti.  Ianya hanya sebuah perhimpunan suka-suka yang inginkan perhatian semua masyarakat.  Akak cadangkan PM, TPM dan semua orang BN turun bersama-sama dan meraikannya sebab semua rakyat Malaysia memang mahukan pilihanraya yang bersih dan adil.  Bukan saja sekarang, tapi sejak dulu lagi.  Dan sebab itu jugaklah PM dah buat penambahbaikan proses pilihanraya.

Kalau PM, TPM dan semua orang BN turun, apa agaknya riaksi pembangkang ek?  Kita turun dan bawah bendera BN.  Kita duduk dan berzikir di Dataran.  Kalau depa berarak, kita turut berarak.  Baru depa tahu yang orang BN pun nak jugak pilihanraya bersih dan adil. Tak ada seorangpun yang suka pilihanraya kotor.

Tapi nak wat camana, pihak polis pulak dah sahkan yang polis tak akan benarkan perhimpunan tersebut dibuat di Dataran Merdeka Sabtu ni atas faktor-faktor keselamatan di sini.  Jadi sahlah DS Najib tak boleh nak join!!

Cuma akak turut bersetuju dengan pihak polis.  Kita bimbangkan keselamatan orang ramai.  Mula-mula duduk, tapi kemudian kalau ada pulak yang sengaja timbulkan kekacauan atau mengambil kesempatan di atas perhimpunan tersebut, dah tentu-tentu boleh berlaku pergaduhan.  500 ribu yang dijangka hadir, mana nak disejukkan kemarahan itu?  Tak kan nak biar ada kematian pulak.  Cuma akak tak rasalah seramai itu yang datang.  Kalau menyamai yang datang masa bersih 2.0 haritu pun dah kira baikla untuk penganjur.....

Pesan akak, jauhilah Kuala Lumpur hujung minggu nie....Carilah tempat yang lebih aman dan tak banyak nyamuk dan lintah dan jauh dari sampah sarap!! 

No comments:

Post a Comment