Wednesday 3 August 2011

ANGKUHNYA WAN AZIZAH...???

Tiba-tiba jer Wan Azizah bersuara.  Laaa ada lagi ker isteri anugerah Tuhan nie?  Akak ingatkan dah jadi suri rumah sepenuh masa dan duduk beribadat di bulan Ramadan yang mulia ni. Tak apalah Kak Wan, selagi boleh bersuara dan menonjolkan diri, tonjolkanlah.  Tapi akak cukup tak berkenan dengan gaya angkuh Kak Wan.  Bila Kak Wan cakap yang dia mintak jauhkan dirinya dari jadi seperti Rosmah, seolah-olah Kak Wan nak bagitahu satu Malaya yang dia tu baik cam malaikat dan DS Rosmah tu jahat.  Baca kat SINI...

Dan akak cukup tak berkenan bila Kak Wan duk cerita masa dia gi ikut suami kesayangan dia ke luar negara dulu sebelum dipecat, dia jadi isteri menteri pertama yang nak melawat muzium.  Kiranya isteri duta dan semua orang kagumlah dengan keperibadian Kak Wan yang cuma nak melawat muzium dari gi shopping.  Pehhh!  Riak betul Kak Wan la ni. Kak Wan tahu ker, apa hukumnya orang yang riak?  Itulah pasal, dalam nak duk mengata DS Rosmah, tak pasal-pasal sendiri dapat dosa.  Kesian betul akak dengan Kak Wan.  

Dah la Kak Wan, pi la buat juadah berbuka puasa lagi baik, nanti suami anugerah Tuhan tu makan luar lagi.  Dan sebelum akak mengundur diri, akak sedekah serangkap pantun dua kerat untuk Kak Wan...hehehe.  Ada pantun beb!

Dua tiga kucing berlumba,
Jam Omega dah jumpa?

3 comments:

  1. hang tuah bertuah15:59:00

    klasik punya perli... tebaekkkk

    ReplyDelete
  2. ...tulisan akak nilai memang sempoi..tepat dan padat..siap ada pantun lagi...

    ReplyDelete
  3. Anonymous13:13:00

    canteekkkk, meh aku sambung...

    kucing berlumba tikus yang menang,
    jam omega tu bang eskay belum pulangkan

    ReplyDelete