Wednesday 26 October 2011

BOB LOKMAN MELUCAH LAGI

Berderai ketawa penonton dengar lawak lucah penceramah kebanggaan PAS, Bob Lokman. Kalau dulu menjaja cerita lucah dalam seni, sekarang menjaja cerita lucah dalam agama pulak. Akak tak faham kenapa manusia pelawak yang sebegini disanjung bagai nak rak dek orang2 PAS? Agaknya orang PAS memang gila hiburan, tapi nak pergi tengok konsert malu pulak sebab ada janggut sejemput. Nak tak nak depa hiburkan hati dengar cerita lucah Bob Lokman. Rosak jalan ke syurga...

Akak sebenarnya merujuk pada dialog Bob Lokman masa menjawap soalan panel dalam satu majlis 'Belia: Antara seni dan maksiat' di Temerloh tentang penglibatannya sebagai artis sebelum ni. Bob Lokman kata dia bukan tengok batang getah tapi perempuan bergetah yang menimbulkan syahwatnya sebab sebagai pelakon dia banyak bergaul dengan perempuan. Pada akak dah memang hang tu merenyam, miang dan gatal, jangan duk salahkan perempuan pulak. Yang hang pi terjojol bijik mata tengok pompuan tu apasal? Ramai lagi pelakon dan penggiat seni yang profesional. Kalau ada pompuan berbaju singkat taklah dia pandang berkali2 sampai timbul syahwat. Bob Lokman tak payahlah salahkan bidang seni dan orang yang ada di dalamnya. Salahkan diri sendiri, salahkan kelemahan diri untuk mengawal nafsu.

Yang sebenarnya si Bob Lokman ni dah terlalu gatal anak tekak nak bercakap lucah. Tu yang keluar citer pompuan bergetah tu. Banyak lagi kata2 yang lebih sopan untuk dikeluarkan. Apatah lagi dalam majlis ilmu yang dihadiri ramai remaja. Tapi itulah Bob Lokman. Dia masih rindukan dunia hiburan dan kerana itu dia menghiburkan orang PAS dengan cerita lucahnya. Ketawa orang ramai adalah ubat untuk penyakit gila glamornya tu. Nak buat camana, ye tak?

2 comments:

  1. Anonymous09:50:00

    Si Musibat sial ni memang bangang.BEBAL MURAKAP.

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:30:00

    kalau bob lokman gatal merenyam, itu urusan dia dengan tuhan, kita ditanya kerana apa yg kita buat. rasanya dia cuma cerita pengalaman dia kot,kerana realiti dunia artis atau masyarakat yg cintakan hiburan mmg mcm tu.seksi pada pandangan perempuan berbeza dengan seksi pada pandangan lelaki, kalau penulis ni perempuan mknanya dia kurang menjiwai perasaan laki.rasanya kalau perempuan pakai pakaian labuh dan longgar, kaum laki x dak benda apa sgt nk tengok.

    ReplyDelete