Monday 3 October 2011

PEMBACA TEGAR HARAKAH YANG SENGAL!!!

Harakah memang akhbar harian yang suka mencari sensasi.  Sensasinya setaraf dengan majalah Mangga.  Mangga tu boleh diterima akal sebab dah sah sah majalah hiburan.  Tapi Harakah pulak akhbar lidah rasmi PAS yang kononnya 'tepat dari sumber'.  Cuma depa tak bagitahu sumber tu sumber mengarut atau sumber giler glamer.  Bila akhbarnya dah giler glamer, gila sensasi, maka pembaca tegar Harakahdaily jugak adalah yang sama spesis dengan akhbar tu la.  Itu sebab hal-hal sampah yang mengarut tetapi sensasi mendapat tempat di hati pembaca Harakah.  Harakah tak peduli, selagi ada pembaca tegar yang sengal, dia tetap akan terus terbitkan cerita-cerita bertaraf longkang.

Dan yang terbaru akhbar Harakah sikit punya bangga kerana isu yang dikemukakan mendapat tarikan pembaca.  Dan isu yang dikatakan paling top di kalangan pembaca ialah cerita perbandingan DS Najib naik bas dengan Nik Aziz.  Pembaca Harakah dah tentu tentu duk kata Nik Aziz adalah pemimpin yang berjiwa rakyat dan DS Najib dan isteri mengabiskan wang rakyat.  

Sempit dan sengal betul pembaca Harakah yang duk kutuk DS Najib dan BN.  Pada akak, akak bangga Malaysia punya bas yang canggih macam yang digunakan oleh ketua pemimpin negara.  Akak pun tak suka kalau pemimpin negara duk naik bas yang biasa biasa dan tak perlihatkan taraf seorang pemimpin negara Malaysia yang menuju ke arah negara maju.  Paling tidakpun, ini adalah sebuah gambaran pengangkutan awam yang akan datang.  Canggih dan selesa. Hebat tu! Tengok keceriaan di wajah DS Najib dan rombongan...Lagi satu, bila naik bas yang diubahsuai cenggini, mudah bagi DS Najib nak adakan perbincangan dengan MB Perak tu.  Perdana Menteri tak suka duk duk saja tanpa buat apa-apa, bukan cam MB Kelantan.  Masa itu emas.  Tapi orang PAS Kelantan mana tahu.  Depa tahu pakai gelang emas jer. 

Cer tengok pulak Nik Aziz dan geng yang naik bas di sebelah tu.  Nampak tak muka Nik Aziz yang masam mencuka?  Nape jadi lagu tu?  Dia duk geram sebab orang-orang dia tak reti nak jaga imej pemimpin semacam dia.  Depa suh dia naik bas biasa.  Tapi akak heran gak, kalaupun nak jimat, awat duk sorang-sorang sebaris?  Rugi sewa bas macamni.  Nape tak sewa bas mini jer, kalau betulla nak jimat, kalau betulla nak mengamalkan keserhanaan.  Pas tu semua duk pakat tidur.  Mengarut depa ni semua. 

Berita bas Najib dan Nik Aziz paling ramai dibaca | Print |
Harakahdaily   


(Gambar bas yang dinaiki PM dan MB Kelantan)
KUALA LUMPUR, 3 Okt: Para peminat Harakahdaily meletakkan berita ringkas yang menggambarkan perbezaan antara bas yang dinaiki Perdana Menteri dan Menteri Besar Kelantan sebagai berita paling popular minggu lalu.

Berita bertajuk 'Naik bas: Antara Najib dengan Nik Aziz' itu  paling banyak dibuka oleh peminat Harakahdaily melalui laman Facebook.

Berita itu dibuka oleh 4,494 dari 202,802 fan Harakahdaily di Facebook. Jumlah itu tidak termasuk jumlah kilk yang dibuat langsung melalui laman Harakahdaily.net.

1 comment:

  1. Anonymous16:37:00

    nak kerusi empuk jugak....vip

    ReplyDelete