Wednesday 4 January 2012

BERHIMPUN UNTUK BEBAS ANWAR 901 SAMA SEPERTI HIMPUN SEMBAHYANG DI MASJID!

Mana pulak punya fatwa ni bang?  Punyalah nak menghalalkan perhimpunan kempen Bebas Anwar 901, fatwa baru dikeluarkan oleh Nabi Nik Aziz.  Katanya berhimpun untuk kempen pembebasan Anwar 9 Januari ni tak salah sebab sama macam berhimpun 5 kali sehari di masjid.  Tinggi betul darjat Anwar Ibrahim.  Nak kata camana, dah Imam Mahdi ye tak?  Dan kalau Anwar meliwat sekalipun dia tetap masuk syurga sebab dia sokong Pas sekalipun mewakili Pkr.  Jadi memang tak perlu dengar keputusan hakim 9 hb nanti.  Inilah yang dikatakan rakyat menjadi hakim.  Rakyat Malaysiani semuanya alim belaka, semuanya tak ada dosa dan suci lagi mensucikan.  

Haritu Dr Rani pun dah cakap seolah-olah pergi perhimpunan kempen bebas Anwar 901 macam pergi haji kat mekah.  Dia kata polis boleh kawal 3 juta jemaah kat mekah, jadi tak kan polis kat sini tak boleh nak kawal 100 ribu orang.  Dr Rani menyamakan orang yang pergi haji sama macam pergi berhimpun kat mahkamah.  Sikap orang yang berhimpun tu sama.  Kalau semua orang yang berhimpun tu sama cam orang pergi haji, tak adalah cermin klinik pecah bang oiii.  Tak adalah depa keluarkan kata-kata mencabar, kata-kata menghina dan tak adalah nak kapankan Najib.  

Suka hati hangpalah.  Pada akak biar je lah depa buat perangai bodoh duk berhimpun  depan mahkamah tu.  Kita tengok apa akan jadi.  Tapi akak yakin, kalau polis biarkan mesti ada malaun yang akan pecahkan apa-apa dan bikin kecoh.  Bila polis bertindak dan bagi bahan bukti depa akan cakap yang pecahkan tu sebenarnya adalah budak-budak rempit yang dibayar oleh Umno untuk memburuk-burukkan perhimpunan tu.  Skrip dah boleh baca derrr.... 


--------------------------------------------------------------------------------

Nik Aziz minta beri hak rakyat berhimpun | Print |
Salmah Mat Husain   
KOTA BHARU, 4 Jan: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, meminta kerajaan memberi hak kepada rakyat untuk berhimpun termasuk pada 9 Januari ini sempena kempen pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Katanya, perhimpuan itu langsung tidak bersalahan dengan demokrasi, apa lagi kerana peluang berhimpun itu sendiri diajar oleh Islam.
Beliau berkata demikian kepada media selepas majlis penyerahan kunci kediaman penjaga gol bola sepak negara, Khairul Fahmi Che Mat, 23, di Taman Kurnia Jaya, Pengkalan Chepa, tengah hari tadi. (Gambar)
Katanya, Islam tidak menghalang demonstrasi atau berhimpun kerana ianya ada pada agama suci itu sendiri.
“Hari-hari kita berhimpun sebanyak lima kali sehari iaitu di masjid atau sekali setiap minggu, iaitu solat Jumaat,” ujarnya yang juga Menteri Besar Kelantan.

6 comments:

  1. Anonymous18:56:00

    Bangang Nik Ajis nih...adakah berhimpun nak membela peliwat disamakan dengan berhimpun nak mengerjakan solat...Allahuakbar 3x

    ReplyDelete
  2. Anonymous19:02:00

    Ini la nabi sesat akhir zaman ?

    ReplyDelete
  3. Anonymous19:44:00

    nik aziz ni dah ler sesat lagi menyesatkan..lepas tu menyesatkan orang2 yang sesat..nabi gapo lagu nih..harap serban jo yey besar

    ReplyDelete
  4. pak ngah22:55:00

    biasa la orang tua.. nyanyuk kot.. himpun sejuta umat pak ngah sokong... dijamin aman.....

    ReplyDelete
  5. Anonymous07:48:00

    Perhimpunan ini juga dikenali sebagai "Perhimpunan Pembela Pala Bu*uh Bengkok Analwar Se-Malaysia"

    ReplyDelete
  6. Anonymous11:05:00

    sapa yg pergi tu memang bodoh kalau kena tangkap sapa nak jamin nak harap kan nuar jangan la sbb dia pun tak kenal semua so jgn jadi barua petualang

    ReplyDelete