Wednesday 4 January 2012

BILA MASA PULAK SI YUYU LUNA KENA BUANG? PENIPU PUNYA ADAM ADLI!!!

Kalau dah belajar dari ketua penipu, mestilah pandai jugak menipu.  Tapi kalau dah tahap belum habis belajar, mestilah penipuannya tahap budak lulus PMR.  Mudahla orang nak tahu yang dia orang tu menipu.  Inilah budak-budak mahasiswa bengap yang belajar menjadi burung kakak tua.  Cakap tak usul periksa, percaya membabi buta.  Babi buta pun bijak lagi kot.

Haritu kononnya budak Adam Adli lu bagitahu kat press yang mahasiswi UPSI, Siti Nurul Piteriah Abdul Halim atau Yuyu Luna yang terbabit pada perhimpunan pro-kebebasan akademik, Ahad lalu telah disingkirkan dari kolej kediaman universiti itu.  Baca SINI

Budak pompuan tu pun kononnya popularlah sekelip mata.  Ramailah yang simpati walaupun memang patut dia dibuang.  Tup tup semalam budak pompuan tu cakap yang tak adapun notis diberikan dan diapun masih sihat walafiat lagi duduk kat kolej tu.  Si bengap Nurul Piteriah ni rupanya hanya dengar cakap kengkawan dia je.  Dan kengkawan dia pulak kata dari pihak atasan.  Memang cabul betul mulut budak tak cukup ajar ni.  Tak habis-habis nak fitnah orang.  Tak kan senang-senang je kalau dah dipecat, dibuang ko boleh lepak lagi kat kolej tu weii. Dan mustahil kalau dipecat, dibuang ke apa ke, tak ada notis, tak ada surat rasmi.  Menyusahkan orang jer la korang ni semua. 

Akak heran betul dengan bebudakni semua.  Budak Melayu yang suka sangat dengar gossip dan khabar angin dan jadikan khabar angin tu macam betul-betul berlaku.  Mudah sangat dia orang ni ditipu, senang sangat nak masuk perangkap.  Lepas tu ada hati nak berpolitik.  Ni semua kalau betul jadi ahli politik esok ni, satu apapun yang keluar dari mulut dia tak boleh dipercayai. 


 -------------------------------------------------------------------------
Mahasiswi dipecat bertekad terus menetap di asrama
Seorang daripada pelajar yang disingkirkan daripada kolej kediaman Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) berkata, beliau akan terus menetap di asrama berkenaan sehingga notis rasmi diberikan.

siti nurul piteriah abd halim UPSI sacked studentSiti Nurul Piteriah Abdul Halim (kiri), yang menyertai demonstrasi mahasiswa di luar UPSI di Tanjung Malim pada 1 Jan, berkata setakat ini beliau hanya diberikan notis lisan daripada rakan-rakan kolej, yang memetik pesanan "dari pihak atasan".

"Saya masih di kolej.

"Selagi tidak ada notis (rasmi), saya akan tetap tinggal di sana. Itu adalah hak saya," kata pelajar diploma kesusasteraan Melayu hari itu.

8 comments:

  1. Anonymous10:47:00

    Dah la muka selebet, perangai pon ikut selebet jugak!!

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:09:00

    buang jer lah, ramai lagi yang lebih layak, lebih berdisplin dan bersemangat untuk betul2 belajar nakkan peluang belajar kat UPSI!

    ReplyDelete
  3. Anonymous11:38:00

    Pepatah kata ... kalau guru kencing berdiri, murid akan kencing berlari.

    Jika mereka ini jadi guru/pensyarah ... adakah perangai ini juga akan diajar kepada murid/pelajar mereka ?

    ReplyDelete
  4. Rupa buruk, memang perangai pun buruk. Mcm ni bakal pemimpin masa depan? Minta dijauhkan malaikat 44. Manusia otak selut.

    ReplyDelete
  5. Anonymous12:01:00

    iya lah, bagi lah tempat tu ko orang lain yang lebih berminat nak belajar, nak jadi guru. yang bagi ko budak tolol lagi bangang tu wat apa. buang jer dari upsi. memalukan warga upsi jer.

    ReplyDelete
  6. Anonymous17:02:00

    buat malu org kg pusu tinggi jah budak nih

    nama elok2 siti nurul piteriah...nick yuyu luna kah kah kah..

    di kapung silap2 ore panggil mek yah jah

    ReplyDelete
  7. Anonymous17:34:00

    haiya.. ini dua olang budak manyak cibai punya mulak... dia olang punya amak sudah kongkek sama itu babi , lain hali sulah kasi melanak dia olang belua.. ini mukan olang punya anak, ini lua olang babi punya anak...wa tau la, wa selalu makan itu babi...lia punya muka sama machiam itu babi wa selalu makan punya...

    apa pasat kelajaan angkat ini dua babi kasik melajat..ini babi kasi masuk itu kandang babi la..lagi kasi masuk itu tempat melajat apa pasat.. tiu ...nia ma ka hai punya babi lu olang...

    ReplyDelete
  8. Anonymous22:41:00

    istiqamah dahulu dalam pelajaran, sebelum bermain dengan politik. :p

    ReplyDelete