Tuesday 3 January 2012

GARDENIA BAKAL TUTUP?? TERIMA KASIH ASPAN ALIAS & ARIFF SABRI!!

Pedih rasa dalam hati akak.  Marah dan sakit hati yang melampau pada orang Melayu yang dipermainankan dek bangsa bermata sepetni.  Masih tidak sedar lagi malaun-malaun yang menyembah DAPig.  Ariff Sabri dengan kurang ajarnya berkata yang DAPig lebih relevan kepada orang Melayu berbanding Umno.  Relevan yang bagaimana?  Cina DAPig berusaha menindas orang Melayu dan seboleh-bolehnya tak nak orang Melayu berjaya.  Mereka marah bila ramai anak Melayu masuk U, depa sakit hati bila orang Melayu diberi biasiswa, diberi bantuan kewangan untuk berniaga.  Depa marah bila ada orang Melayu yang berjaya macam Tan Sri Syed Mokhtar!    

Dalam kes yang paling mudah, usaha untuk boikot roti Gardenia yang dimiliki oleh Tan Sri Syed Mokhtar dilakukan hanya kononnya Gardenia dimiliki kroni Umno.  Cina DAPig menggunakan helah 'dimiliki kroni Umno' untuk mengaburi sikap perkauman dia orang yang mahu membunuh kemaraan Tan Sri Syed Mokhtar!  Dan orang Melayu yang menyampah dengan Umno tanpa berfikir panjangpun boikotlah Gardenia dan beli pulak roti Massimo yang dimiliki dek Robert Kuok.  Cina DAPig bertepuk tangan gembira sebab berjaya gunakan helah Umno tadi.  Padahal terang-tarang depa nak menguasai ekonomi dan begitu takut jika ada orang Melayu yang menyaingi depa.  Kenapalah bangang sangat hangpa ni semua?  

Bagus betul dua ekor Melayu yang masuk DAPig tu!  Kononnya mereka cuma bertukar wadah bukan akidah.  Memangla.  Tapi wadahnya membunuh orang Melayu lainlah.  Wadahnya untuk membantu kaum Cina DAPig memerintah dan jadikan Malaysia macam Singapork.  Wadahnya mahu orang Melayu duduk di Felda dan ladang-ladang dan bekerja untuk orang Cina.  Biar orang Cina jadi tuan.  Buang ketuanan Melayu dan ganti dengan ketuanan Cina.  Betul2 menyakitkan hati.  Inilah kejayaan orang Cina DAPig.  

Tergamak si Aspan Alias dan Ariff Sabri menyembah DAPig.  Tergamak depa menghina bangsa sendiri dengan menyatakan DAPig lebih relevan, lebih bagus berbanding Umno.  Umno tu Melayu.  Menghina Umno sama jugak menghina Melayu.  Hang duk kata yang Umno tu rasuah dan DAPig tak suka rasuah.  Piraahhhh mabuk!!  Kalaupun korang tuduh orang Melayu rasuah, yang bagi rasuah tu sapa?  Yang merasuah tu orang mata sepet ni lah.  Kenapa depa bagi rasuah?  Depa bagi rasuah sebab depa nak jalankan bisnes yang tak baik, bisnes yang kotor sebab tu depa main kotor.  Kalau bisnes depa tu baik, jujur, tak ada sebab nak bagi rasuah kat orang Melayu.  Dan orang Melayu yang kononnya rasuah tu memang orang Umno ke?  Akak bukan saja bercakap hal pemimpin rasuah, tapi jugak penjawat awam, yang bekerja kat pejabat kerajaan.  Tu yang RPK duk melalak bagitahu pasal rasuah di Selangor tu apa bende?  Ooo itu PKR kot.  DAPig tak buat lagu tu.  Tu kes kat Perak tu mende?  Baru berkuasa beberapa bulan dan bagi projek kat bini.  Bukan DAPig ke tu?     

Akak cukup bersimpati dengan nasib Gardenia tapi akak yakin Tan Sri Syed Mokhtar akan terus pertahankan dan orang Melayu yang sedar  tidak mungkin terpedaya dengan helah Cina DAPig ni!  
Pagi tadi baru je b/fast roti Gardenia.  Hidup Gardenia!  Gardenia...sedap dimakan begitu saja......

3 comments:

  1. Gardenia, pilihan saya tanpa waswas.. Insya-Allah kita majukan produk halal orang Islam.

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:06:00

    Utamakan barangan muslim..tak kira dari parti mana pun...marilah kita bersatu menjana ekonomi Islam sejagat..insyallah..!!

    dah lama mereka monopoli..ayuh mari kita pecahkan tembok dominasi si mata sepet...


    ibrahim kelapa..

    ReplyDelete
  3. Anonymous13:54:00

    memang 2 org ni tak sedar diri. apasal pulak bila org melayu berjaya , nak diboikot hanya kerana dia sokong umno? dah la sorang je melayu dlm list 10 org terkaya di Malaysia, lagi mau boikot. tak sudah2 org melayu nk jd hamba bangsa lain. ingatkan zaman Tun M dah sediakan internet ni, org melayu dah boleh la berfikiran besar dan luas utk usaha jd lebih berjaya since dunia dah tanpa sempadan. rupanya ramai lg yg mcm depa berdua ni yg dok tgk perkara secara sempit mcm katak.

    ReplyDelete