Thursday 19 January 2012

JAIS PERLU DIPANTAU: KHALID SAMAD

Jais dan Mais perlu dipantau!  Hanya Khalid Ibrahim saja yang boleh pantau Jais dan Mais.  Teruk sangat ke Jais dan Mais sampai perlu dipantau?  Bukan ke itu suatu yang amat memalukan umat Islam?  Apa kata PAS?  Di mana mereka dalam isu INI?

Isu gereja dan memurtadkan orang Islam rupanya masih berbekas di hati MB Selangor dan Khalid gereja.  Bila Hassan Ali datang ke gereja bersama anggota Jais yang ditafsirkan 2 orang Khalid ni sebagai serbuan yang menyalahi etika, itu yang buat Teressa Kok dan orang2 DAPig berdendam.  Tengok macammana Khalid Gagap menyalahkan Jais dan Hassan Ali dalam kes ni dan dengan segeranya dia meminta maaf kepada pihak gereja.  Punyalah takut DAPig marah.  Dia langsung tidak mempedulikan orang Islam yang telah dimurtadkan dan sensitiviti umat Islam secara keseluruhannya.  

Dan bila Hassan Ali dipecat, Khalid Ibrahim terus amik portfolio Hal Ehwal Islam Selangor.  Khalid Samad dengan bangganya memberitahu yang Jais dan Mais perlu dipantau supaya kejadian seperti serbuan hari tu tak berlaku.  Apa nak jadi ni?  Poning kepala akak!!

-------------------------------------------------------------------------------------
Khalid: MB boleh pantau Jais, Mais
Wartawan Sinar Harian
January 19, 2012
Khalid Abdul Samad
SHAH ALAM - Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengambil pertimbangan yang tepat apabila mengambil alih portfolio Hal Ehwal Islam agar institusi agama Islam di Selangor iaitu Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Majlis Agama Islam Selangor (Mais) dapat dipantau beliau sebaik mungkin. Timbalan Pesuruhanjaya III Pas Selangor, Khalid Abdul Samad berkata, dengan kedudukan sebagai Menteri Besar, sudah pasti Abdul Khalid boleh mengendalikannya dan meluruskan perkara yang ‘bengkok’ dalam Jais dan Mais termasih soal zakat dan isu-isu yang ditimbulkan tetapi tidak diberikan jawapan wajar.

4 comments:

  1. Anonymous12:51:00

    JAIS DAN MAIS NAK DI IKAT TANGAN DAN KAKI DAN DITUTUP MATANYA.....INI SATU PERANCANGAN YANG PANJANG SEJAK KES DUMC DAN PENGGUNAAN NAMA ALLAH KEPADA AGAMA LAIN....SEMOGA ALLAH PATAHKAN NIAT JAHAT MEREKA2 INI

    ReplyDelete
  2. pak ngah16:00:00

    slam kak... kalau jais dan mais hendak di pantau... sama tidak menghormati sultan sebagai ketua ugama... apa pandangan akak dan kengkawan?... masalah rakyat banyak lagi lum sattle.... hal ugama serah pada insan yang lebih arif.... nur x de kat muka nak handle bab ugama... akan jadi semakin melalut....

    ReplyDelete
  3. Pak Ngah,
    Bila masa plak Prk hormat Sultan? Khalid tu dh kelentong Sultan pun bila kononnya lantik org Pas, Dr Yunus untuk ganti Hassan Ali. Pastu dia kasi jaga portfolia yang senang je. Patutnya sebagai parti berkonsepkan Islam, kenalah bagi orang Pas jugak. Kalau camtu tak payahlah mintak Pas bagi nama pengganti Hassan Ali. Macamtu pun Pas masih boleh tolak ansur lagi. Patutnya tolak terus!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pak ngah23:12:00

      ye x ye juga... lupa pak ngah....

      Delete