Thursday 24 May 2012

KEJAP UMNO, KEJAP NGO. APO DIO NIE HANG MEREPEK??

Kalau Hang Gila (A.Samad Said) tuduh kat Melaka dah ada Hang Samseng (rujuk kpd kes baling batu masa kedtgan Ambiga ke Melaka), kat dalam Pas pun dah ada Hang jugak: Hang Merepek. Nik Aziz cakap lain, Hadi cakap lain. Nik Aziz kata muzakarah dengan Umno, Hadi pulak kata no. Muzakarah ngan Ngo jer, kata dia. Yang korang merepek ni apa kes?

Pas ni nampaknya semakin sakit. Depa tak tahu apa nak buat dalam senario sekarang. Islam semakin dipinggirkan oleh kengkawan pakatan. Dap dan Pkr pulak jauh lebih berpengaruh dari Pas. Dalam keadaan tertekan macam ni, mulalah fikiran jadi celaru. Mulalah umpan Umno memujuk rayu. Nak adakan muzakarah. Tapi sebahagian besar makhluk dalam Pas dah teruja dengan Anwar sebab Anwar lagi banyak duit dari Nik Aziz. Jadi depa peduli apa ngan Nik Aziz dan Islam. Kalau sokong Anwarpun akan tetap masuk syurga sebab depa ahli Pas. Tak payahlah susah2 nak muzakarah dan cari jalan selamatkan akidah umat Islam atau menyatukan orang Melayu. Yang penting kan akhirat. Tuan guru Nik Aziz jugak dulu yang ajar anak2 buah tentang kekafiran Umno. Sekarang dah nampakpun bagaimana anak didik Nik Aziz menjadi celupar dan derhaka.

Tak apalah bang Aji. Hentam dan hina lagilah orang Umno. Satu hari nanti abang Aji bakal menangis bila melihat Malaysia jadi negara kebajikan. Yang terima kebajikan adalah orang Melayu dan yang beri kebajikan ialah orang Cina. Senang kata, orang Cina Dap yang mengaut kekayaan negara akan bagi makan orang Melayu Islam yang semakin miskin di negara sendiri. Tak apalah. Kan negara berkebajikan.

Nik Aziz: Muzakarah dengan Umno, bukan NGO - Malaysiakini
Published with Blogger-droid v2.0.3

No comments:

Post a Comment