Thursday 28 June 2012

ANWAR & NAJIS 707!

Ni apa cer?  7 Julai ini ada majlis makan malam yang hidang 2 jenis makanan atas satu table.  Satu makanan halal dan satu makanan haram.  Kenapa akak kata satu table sebab dah tentu-tentu Anwar Ibrahim akan duduk semeja dengan Tian Chua dan Anthony Loke.  Jadi macammana hidangan 2 makanan boleh dibuat di atas satu table.  Atau barangkali ianya dibuat secara buffet.  Ok lah kalau cam gitu.  Tapi apabila dibuat di restoran yang menyajikan makanan tidak halal seperti babi, ular, monyet dan sebagainya, bagaimana dengan pinggan mangkuk dan sudu garfu semua?  Apakah semuanya dibuat secara berasingan, makanan halal akan dimasak oleh orang Muslim di satu tempat yang lain dan hantar ke restoran itu dengan segala pinggan mangkuk bagai?  Dan jika ini berlaku memang tidak ada salahnya, tidak ada haramnya dan tiada sebarang keraguan sedikitpun.  

Walau bagaimanapun pada akak adalah amat tidak masuk akal sekali makan malam yang dianjurkan oleh AMK Johor nie.  Dah sah-sah syeikh Anwar Ibrahim ada, wakil Pas ada, yang korang nak buat jugak kat restoran tidak halal tu apa kes?  Dah tak ada ke restoran Melayu atau restoran Muslim lain kat Kulai Johor tu?  Nampak sangatlah orang Melayu Pkr dan Pas nie sanggup ketepikan prinsip dan agama demi Dap.  Akak tak fikirla orang bukan Islam tak reti nak makan makanan halal.  Langsung tidak ada hormat kepada orang Islam jika macamnie.


 Angkatan Muda Keadilan Johor akan menganjurkan satu majlis makan malam bersama Anwar Ibrahim pada 7 Julai 2012. Anjuran majlis makan malam perkara biasa, yang luar biasanya penganjur yang majoritinya orang-orang melayu PKR turut menyediakan hidangan yang tidak halal. 

Mengikut laman yang menyiarkan cerita asal, sel13.com, hidangan yang tidak halal di sesebuah restoran cina sudah tentulah ianya meliputi babi, katak atau ular. Lihat di sini....

Selain dari Pak Sheikh Anwar, antara yang lain yang bakal turut serta dalam majlis hidangan daging babi tersebut adalah Ketua Pemuda Pas Johor. Bagus Pas.....
Cerita seterusnya baca RBF ONLINE 

No comments:

Post a Comment