Tuesday 19 June 2012

RONALDO & ANWAR......

Lega cuti lama.  Dan lega gak dapat tengok buah hati akak beraksi di Euro 2012 secara langsung kelmarin.  Selalunya tak berkesempatan nak tengok.  Rasa semangat sikit sebab Portugal mara ke suku akhir.  


Sebenarnya akak bukan minat sangat Portugal tu, tapi minat giler ngan Ronaldo.  Dia punya hensem, dia punya senyum jahat, dia punya rambut, badan dan cara dia sepak bola segalanya menarik bagi akak.  Sebab suka kat dialah akak sokong Portugal.  Padahal akak tahu yang si Ronaldo tu bukannya baik sangat.  Macam-macam skandal pun adaa.... 


Jadi akak faham sangatla kenapa orang duk suka dan minat giler ngan si Anwar Ibrahim tu.  Bila hati dah suka, orang dah tak peduli apa skandal sekalipun.  Macam si Anwar tu, bukannya orang tak percaya dengan segala video yang keluar, bukan tak percaya dengan skandal 3 billion, malah tak percayapun dengan janji manis yang keluar dari mulut hangit dia.  Tapi bila hati dah suka, perasaan dah suka, apa saja yang dia cakap, apa saja yang dia buat, dia tipu, dia liwat, dia temberang, dah tak jadi hal.  Segala-galanya Anwar.

Cuma beza si Anwar dengan Ronaldo nie, Ronaldo tak bikin akak dan keluarga akak sengsara di masa-masa hadapan.  Ronaldo cuma beraksi di padang.  Dia tak kacau dapur akak, dia tak ganggu anak dan sedara akak dan dia tak hancurkan Malaysia sebab dia hanya pemain bola.  Yang si Anwar ni, dia kononnya bakal Perdana Menteri.  PM yang akan mencorakkan sistem pemerintahan di Malaysia, PM yang akan menyaksikan jika masih berlakunya kesinambungan sistem beraja, ketuanan Melayu, dan yang menentukan ekonomi negara diuruskan dengan baik dan penyakit sosial dibenteras dan paling utama masih mengekalkan Islam sebagai agama rasmi.  Apakah Anwar akan mampu melakukannya dengan tekanan dari kaum Cina DAP dan tekanan dari kaum Melayu yang lupa diri dan asal keturunan?  Dan kecenderungan Anwar sendiri?

Kepada penyokong Anwar, agak-agaklah kalau minatpun ngan Anwar tu.  Kalau dah suka sangat letak ajelah muka dia kat belakang pintu bilik.  Dia cuma selebriti politik yang tidak ada bezanya dengan Ronaldo.  Cuma barangkali dia lebih hebat sikit dari Ronaldo sebab Ronaldo tak pernah lagi dituduh meliwat. Kan?

         

1 comment:

  1. Anonymous11:36:00

    meleleh air liur anwar kalau tgk ronaldo mcm ni. mesti anwar dah bayangkan kalau dpt aku balun jubo dia ni mesti sedap nak mampos ni.... hehehehhe

    ReplyDelete