Monday 11 June 2012

SAYA SELALU KERAS: ANU WAR!

Best gak baca tulisan bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin dalam blognya Zamkata.  Memang betul Anwar tidak lembab, tapi selalu keras!  Hahaha.  Apanya yang keras?  

-------------------------------------
Akhbar Sinar Harian -  Ahad 10 Jun menyiarkan berita utama muka satunya penafian Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang anggapan sesetengah pihak mengatakan beliau lembab dan akan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada DAP, jika Pakatan Rakyat memenangi pada Pilihanraya Ke 13 nanti.
 
Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR) itu berkata, DAP yang bergabung di bawah Pakatan faham bahawa majoriti rakyat negara ini yang terdiri daripada Melayu tidak mempertikaikkan kelebihan itu.

"Ada orang kata, saya akan pegang jawatan Perdana Menteri selama tiga bulan sahaja, sebelum serah kepada Pengerusi DAP,  Karpal Singh. Saya bukan seorang yang lembab".

Catatan: Anwar  telah memilih tempat yang sangat sesuai  untuk membuat penafian iaitu  di Kota Bharu Kelantan, kerana di negeri  inilah yang paling ramai orang yang tidak mengetahui bahawa  sebenarnya Anwar tidak lembab, tetapi selalu  KERAS !.
Kepala berita itu sepatutnya bukan "Jangan ingat saya lembab" tetapi "Jangan ingat saya tak keras", ataupun tajuk berita yang lebih seksi, (bukan sensasi) Anwar: Saya selalu keras.


Seterusnya di sini!

No comments:

Post a Comment