Friday 30 December 2011

AZIZ BARI SOKONG PADERI DAN MAHU PERKARA 153 DISEMAK!! MELAYU KE DIA NI?

Sialan!  Memang menyakitkan hati mamat yang diketepikan dek UIA ni.  Manusia yang menjadi rebutan Pas dan PKR ini sepatutnya duduk dalam DAPig!  Aziz Bari meyokong penuh ucapan Paderi Dr Eu Hong Seng yang menyatakan perkara 153 perlembagaan menindas kaum ninoriti.  Eu pada pada Sabtu lalu dilaporkan berkata, terdapat perbincangan berterusan terhadap hak kumpulan majoriti bawah Perkara 153 Perlembagaan tetapi hak minoriti jarang diperkatakan.  Tindakan itu sama seperti membuli, kata Eu dalam ucapan pembukaan dalam majlis minum petang tahunan perayaan hari Krismas anjuran Persekutuan Kristian Malaysia itu.

Bila pertubuhan pendesak Melayu, PERKASA membuat laporan polis dan mahu Paderi Eu diambil tindakan atas dakwaan menghasut, Aziz Bari tampil mempertahankan Paderi Eu.  Malah meminta PERKASA supaya menjadi lebih 'dewasa'.  

Dan yang paling akak berdesing tu bila Aziz Bari kata Perkara 153 Perlembagaan perlu disemak di parlimen kerana hampir 55 tahun merdeka kita masih tersekat dalam pemikiran untuk mempertahankan Perkara 153!  Ayam betul!  Kalau bangsa lain yang cakap kot la masuk akal.  Ni orang Melayu.  Orang Melayu sendiri yang mahu mempertikaikan hak-hak Orang Melayu.  Masuk akal ker?  Inilah bangsa Melayu yang cerdik perlembagaan lakukan:  Menjahanamkan Melayu.  

2 comments:

  1. Anonymous16:50:00

    Aziz Bari ni dah kena halau pun dari UIA. Sekarand dia lepas geram menyalak jadi anjing kafir dan bukan Melayu. Tu saja yang dia pandai.

    ReplyDelete
  2. salam perjuangan,
    mohon pautkan blog sy di sini,
    http://pemikirpolitikjerantut.blogspot.com/

    ReplyDelete