Wednesday 28 December 2011

AZMIN SEMAKIN RAKUS, NURUL IZZAH JADI MANGSA!

Nampaknya Azmin semakin rakus untuk berkuasa. Si jambu Anwar yang lahir kat Singapork ni rupanya terlalu kuat berangan dan akan buat apa sahaja untuk berkuasa. Semakin hampir tarikh 9 Januari, tarikh yang bakal meletakkan Azmin sebagai ketua kepada Pkr bila Anwar disumbat ke penjara, Azmin semakin galak mencari pengaruh. Dan Azmin mendapat sokongan kuat dari sekutu hantunya, si Zuraida Mak Lampir tu.

Namun Azmin tidak dapat lari dari kebimbangannya dengan pengaruh Nurul Izzah yang cukup kuat. Nurul Izzah lebih bijak berpolitik, lebih mudah didekati dan pastinya tidak seangkuh Azmin walaupun dia adalah anak Anwar Ibrahim. Dan lebih membimbangkan Azmin kerana musuh ketatnya Zaid Ibrahim, presiden KITA, tiba-tiba sahaja akan menyertai pakatan rakyat dalam menghadapi PRU ke 13. Nurul Izzah dan Wan Azizah cukup rapat dengan Zaid sekalipun Zaid telah keluar dari PKR dan pernah mengkritik kepimpinan Anwar Ibrahim.

Pertemuan Nurul Izzah dengan Zaid Ibrahim biasanya diatur oleh Setiausaha politik Nurul Izzah, Fahmi Fadzil yang berkawan rapat dengan anak Zaid Ibrahim, Ezra Zaid. Mereka dibimbangi oleh Azmin kerana sedang mengatur agenda bersama dan bakal menyingkirkan Azmin apabila Anwar sudah hilang di sebalik tembok penjara nanti.

Kerana kebimbangan tu Azmin dikatakan menghantar surat tanpa nama kepada semua ahli PKR supaya menolak kemasukan KITA dan Zaid Ibrahim. Kononnya si penulis tanpa nama itu tidak mahu seorang lagi Hassan Ali wujud dalam pakatan rakyat.

Hahahaha. Memang menarik situasi semasa dalam PKR. Depa dah sibuk berbunuhan untuk berkuasa. Masing2 dah mula mengumpul team sendiri. Mana taknya, nanti kalau PR berkuasa, tak kan nak berputih mata tanpa memegang jawatan menteri. Tak kan selamanya nak jadi 'patriot' je kan?

Kalau dibagi pilihan, akak akan sokong Nurul Izzah. Bukan sebab dia pompuan tapi sebab dia lebih bertokoh dari Azmin yang kelihatan macam bebudak manja yang cuma suka duduk di bawah ketiak Anwar walaupun 'berdiri di depan Anwar!'. Hehehe

Tapi akak nak pesan kat Azmin, Mak Lampir mahupun Zaid dan Nurul Izzah, jangan bermimpi untuk menawan Putrajaya dan menjadi menteri atau PM sekalipun. Anda semua akan kekal sebagai pembangkang yang bakal bercakaran setelah berakhirnya PRU ke 13. Percayalah.!

1 comment:

  1. pembangkang akan stayfoot sebagai pembangkang,apa yg diharapkan.yg dikejar keciciran yg kendung melapas....rakyat kena buat pilihan...PRU13 ygtak berapa lama lagi akan menentukan masa depan dan harapan semua rakyat terbela...bukan satu kaum aje yg senang tapi semua kaum mesti senang....insyaallah

    ReplyDelete