Friday 18 May 2012

SEKS LUAR TABII!! CAKAP CAKAP SAMPAH ORANG PAKATAN!!

Akak berbulu lubang idung betul bila dengar cerita-cerita tahap malaikat pemimpin Pakatan Rakyat.  Kononnya depani bersih, depani cekap, depani amanah.  Dap yang takbir Pulau Pinang telah tarik ramai pelabur dari luar negara.  Selangor dah ada reserve 2 billion.  Kedah dan Kelantan tak ada rasuah berbillion ringgit. (Ratus Juta ringgit aje kan?)  Segalanya hebat belaka.  

Ni akak nak cakap sikit kat korang semua.  Jangan duk terpengaruhla dengan cakap-cakap sampah tu semua.  Kalau adapun pemimpin Pakatan buat baik, buat kebajikan, bersih dan kononnya tak rasuah dan makan duit rakyat, itu semua bersifat sementara jer, sementara depa tak jadi kerajaan persekutuan, selagi depa tak duduk di Putrajaya.   Kalau depa dah berjaya rampas dari BN nanti, apa yang berlaku pada sebahagian pemimpin BN sekarang, akan berlaku jugak pada pemimpin Pakatan.  Tak payah nak cong la.  Depa akan makan rasuah jugak.  Depa akan bagi projek kat kroni jugak sebab kroni nie akan jaga poket depa, akan jaga poket anak bini depa.  Kalau poket kosong, ingat senang ke nak jadi pemimpin?  Ingat senang ke nak kumpul pengikut setia yang bertaraf jerung, yang buat kerja sikit kena hulur?  Jangan mimpila.  Dan lagi, jerung-jerung yang jadi pengikut kuat pemimpin nie jugak nanti yang akan ambik rasuah, yang akan tentukan siapa yang boleh jumpa menteri itu dan menteri ini.  Semuatu kena bayar bang.  Semuatu kena bagi duit atas meja (dah tak mainla bawah-bawah meja).

Tak ada maknanya pemimpin itu dan ini akan jadi seratus peratus bersih.  Pembohong!  Cuma korang kena fikir, kena tengok secara menyeluruh.  Malaysia secara keseluruhan.  Apa yang kurang sekarang ni?  Laki Shahrizat ada kondo lembu, apa masalahnya?  Sebab kondo tu ke korang tak dapat beli rumah?  Sebab lembu tu ker korang tak dapat makan steak dan tak dapat buat korban masa hari raya aidiladha?  Akak ambik contoh paling mudah la ni.  Tak payah ambik contoh PKFZ atau Scopene.  Kalau kata nak guna duit rasuah tu untuk bayar semua pinjaman PTPTN, tak masuk akal sebab sebelum berlakunya isu tu semua, sebelum rasuah yang kononnya diambik oleh pemimpin BN ni pun pinjaman pelajaran dah sedia ada dan semua orang dah bayarpun pinjaman tu termasuk akak.  Apa ada hal?  Jangan duk mengaruk la kawan...

Puak Pakatan Rakyat ni saja nak ambik kesempatan.  Depa ni saja berlakon jadi pemimpin baik sekarangni sebab depa bercita-cita untuk rampas Putrajaya.  Sebab tu Lim Guan Eng beli hati rakyat, beli jiwa orang Islam dengan bagi peruntukan yang banyak dalam hal Ehwal Agama Islam.  Korang rasa depa semuani heran ke nak jaga Malaysia ni masa Malaysia ni susah dan tidak berada di tahap ini?  Pulau Pinang tu dah maju, itu pasal Dap masuk dan nak rampas kekayaan negeri tu.  Cuba tengok bandar-bandar besar yang telah dibangunkan oleh BN, semuanya Dap dah nak rampas.  Sebab apa?  Sebab semuanya dah membangun, dah kaya.  Dulu orang Cina tak peduli.  Kita cari makan maaa....tak payah kisah pasal politik.  Sekarang bila dah maju, si Cina Dap ni nak makan lebih.  Dah nampak peluang sedia ada.  Dah mula rasa tamak dan irihati pada orang Melayu.

Itu hal Dap.  Pasal Selangor pulak yang dibawah PKR, kita boleh nampak yang depa ni pun kaki rasuah dan mementingkan kroni depa.  Tak payah pi jauh, amik jer isu sampah.  Depa lantik kroni untuk uruskan, depa bagi peruntukan yang banyak untuk kroni ni uruskan sampah.  Sebenarnya tidak akan jadi isu kalau rakyat tidak terlibat.  Masalahnya bila dah bagi kroni, kroni tak buat kerja, kroni makan duit banyak sangat, lalu sampah pun tak berkutip dan mula bertimbun.  Ini yang timbulkan masalah kepada rakyat.  

Kesimpulannya, bila dah jadi kerajaan, pemimpin yang bertanggungjawab tu akan tetap tidak boleh bersih 100 peratus.  Tapi ianya tidak menjadi masalah selagi kehidupan rakyat terbela.  Tapi apa yang kita nampak kat Selangor, depa kasi kroni, depa amalkan rasuah, tapi depa tak peduli nasib rakyat yang boleh ditimpa penyakit sebab lambakan sampah.  Itu baru sikit, baru jaga Selangor dan baru 3 tahun lebih jadi pemerintah.  Kalau 10 tahun?  Kalau 20 tahun?  Apa nasib rakyat?  Inilah perbezaannya antara pemimpin BN dan pemimpin PR.  Sekarang memang ada rasuah, tapi negara terus membangun, rakyat tetap kaya raya. Anak-anak semua masuk pusat pengajian tinggi.  Apa ada masalah?  Tak ada!  Titik.  Jadi tak mungkin kita pilih Pakatan jika kita nak kehidupan kita dan anak cucu kita terbela.  Tak payah angkat pot la benda-benda di peringkat atas atau dalam kain pemimpin.  Nak pemimpin bertaraf nabi, kena pi mati dulu la....

Jangan terpengaruh dengan bicara-bicara sampah orang pakatan!  Seks luar tabii pun depa halalkan, apa lagi pelacuran politik!           

 

3 comments:

  1. Anonymous20:46:00

    Tahniah, kerana sekurang2nya BN telah melakukan apa,yg di perkatakan rakyat selama ini,adalah benar2 belaka.Maka di nasihatkan BN agar jagn terlalu retorik dlm menghamburkan kata2 yg menipu rakyat semata2 utk meraih undi,demi menjamin agenda2 berterusan utk sentiasa berada di linkungan berkepentingan diri,berkuasa dll,seperti apa yg di tulis artikel di atas.Maknanya BN tidak ikhlas dlm memperjuangkan nasib rakyat dan hanya membela hak istimewa org yg berkuasa, yang menyokong dgn perasaan, tidak berbelah bagi pada sang penguasa di atas tampok pimpinan.Rakyat adalah raja hanya retorik politik utk hawa telinga shj.

    ReplyDelete
  2. Anonymous23:58:00

    Mantapppp
    Aku selagi Kerajaan sekarang ni tidak menyekat hak dan kebebasan,tidak kebuluran, segala peluang disediakan, kemakmuran dan sebagainya, selagi itulah aku akan tetap menyokong.

    Soal rasuah, itu antara mereka2 dgn Allah....ini kerana tidak ada satu pun pemimpin2 didalam DUNIA ni BERSIH segalanya.
    Didalam PAS/PKR..DAP apatah lagi...rasuah berlambak-lambak jugak, tapi ada ker puak2 dia nak umum dan dedahkan?????. So..STOP talking about CORRUPTED.

    Kalau bab mengundi tidak BERSIH dan Pengundi Hantu...
    Kalau dah kalah tu buat cara orang kalah. Kenapa kalah?..pasal org tak pangkah, itu sahaja.

    Kalau Kerajaan ni tak telus, tidak diberikannya Selangor/Pulau Pinang/Kedah & Kelantan pada PR. Tengok logiknya sudah ler.
    PAS tak usah nak mendabik dada mengatakan mereka perjuangkan ISLAM...semua tu BULLSHIT...selagi korang BERPOLITIK selagi itulah ISLAM akan dipinggirkan. Sekarang sudah terang lagi nyata, tak payah nak spin2 lagi.

    BAHAYA sekiranya Malaysia ini jatuh ketangan PR. Ini kerana KUASA tidak ada pada PAS. Hanya yang ada pada mereka adalah KUASA ANGGUK sahaja.
    Bila Negara jatuh pada PR, maka peranan DAP akan lebih besar....

    PAS hanya mengembar-gemburkan bahawa mereka amat berkuasa, hakikatnya kuasa mereka terhad.

    ReplyDelete
  3. Anonymous02:22:00

    Ape2 pun gua tetap tidak akan sokong pemimpin yang :
    Kaki penipu, kaki pembohong, kaki kencing, kaki putar belit, kaki putar alam, kaki porno, kaki cina doll, kaki siam doll, kaki jantan, kaki betina, kaki urut, kaki pelacur, kaki rembat bini orang, kaki muka tebal, kaki muka tak malu, kaki muka selamba, kaki muka kering, kaki rasuah, kaki songlap, kaki himpun, kaki merusuh, kaki sara hidup dari dana Yahudi, kaki sokong keselamatan Israel, kaki wahhabi, kaki pluralisme, kaki LGBT, kaki gila kuasa, kaki fitnah, kaki kafir mengkafir, kaki kauseling kul 3 pagi, kaki jamban blowjob, kaki durhaka pada ibu, kaki munafik, kaki ampu, kaki bangga diri, kaki ujub, kaki khawarij, kaki maki, kaki hamun, dan entah ape-ape lagi kaki yang akan muncul selepas ini. Hang pikir lah sendiri.

    ReplyDelete