Friday 15 June 2012

DOSA NAJIB!!

Perdana Menteri perlu bertanggungjawab!  DS Najib tidak boleh lari dari dosa beliau terhadap orang Islam!  Kena bertanggungjawab, kata Mat Sabu!  Hebat Mat Sabu.  Mat Sabu bercakap pasal dosa dan pahala dan bijak mengira dosa orang lain.  Kata Mat Sabu, DS Najib akan tanggung dosa orang yang tangguh haji sebab DS Najib rahsiakan tarikh Pilihanraya.  Hahahahaha.  Apasal pulak DS Najib nak tanggung dosa?  Bukan ke yang suruh tangguh haji itu Hadi Awang, kemudian diikuti dengan Tuan Ibrahim dan ramai lagi pemimpin kanan Pas dan kemudian Nik Aziz pun baru jer kata tak salah tangguh haji sebab Nabi Muhammad dulupun tunai haji tahun yang ke 10 Hijrah meskipun wahyu wajib haji turun pada tahun keenam Hijrah lagi

Ada ke DS Najib suh tangguh pi haji?  Ada?  Mat Sabu cerita apa nie?  Kenapa Mat Sabu tak rujuk pada ulamak Pas, Nik Aziz dulu sebelum keluarkan kenyataan?  Kan Nik Aziz dah cakap, tak salah tangguh haji.  Apa kena mengena dosa pulak pada DS Najib?  Dan kalaupun pilihanraya dilakukan pada musim haji, DS Najib tak tanggung dosa sebab semuanya atas pilihan sendiri dan desakan dari pihak Pas yang mahu ahli-ahli dan jentera partinya menangguhkan haji.  Dan lagi, bukan ke menentang kezaliman kerajaan itu sifatnya wajib dan sebab itu boleh tangguh haji.  Tang mana pulak dosa nie? 

Itu la pasal, dosa pahala orang lain, Mat Sabu sibuk kira.  Dosa sendiri?  Simpan dalam b**** ker? 

  

2 comments:

  1. Anonymous19:27:00

    1. Mantan Sheikh Al Azhar Sheikh Mahmoud Abdel Ghany Mahmoud Ashour, menyifatkan mereka yang berpendirian bahawa haji boleh di tangguhkan untuk tujuan berkaitan dengan pilihanraya adalah sesat.
    2. Wakil Majlis Fatwa Al Azhar, Sheikh Sulaiman Saloomi, menyifatkan sesaorang yang berilmu mengunakan agama sebagai propaganda politik adalah suatu kejahilan, kebodohan dan kesesatan.

    ReplyDelete
  2. pak ngah22:15:00

    adohh.... lama x komen ni kak... senang citer la kak... pemimpin ni... x yah cakap banyaklah.. pada pak ngah sama tahap burung kakak tua... akak nilai lebih mantap.....tengok vedeo ceramah dia.. langsung x de gaya ceramah.. gaya mbohong aje.. dia bukak mulut je tegak bulu tengkuk...

    ReplyDelete