Sunday 18 March 2012

BLOGGER PR MINTAK SEDEKAH DARI ANJING!

Akak rasa simpati dengan nasib orang yang mintak makan dari anjing. Ini bukan dongeng tapi cerita betul dari Abu Nawas. Menurut bicaranya, ada blogger Pr yang dah tak mampu jadi blogger sebab anjing Pr tak kasi makan anak bini dia. Kesian kan? Pada akak tak payahlah cakap pasal nak berjuang untuk rakyat kalau sebenarnya nasib diri  sendiri yang sepatutnya diperjuangkan. Untuk apa jadi hamba politik kalau anak binipun merempat bro? Banyak peluang kat luar sana untuk cari makan. Kalau payah sangat pi jadi amah atau pembantu rumah je. Skrgni jawatan pembantu rumah banyak kosong bro. Dari jadi blogger dan mengharapkan anjing politik kasi makan, lebih afdal kerja jadi pembantu rumah! Itu cadangan akak la.

Memang simpati akak dengan blogger pr yang dah jadi aruah tu. Dia mati sebab tak dapat bantuan dari Anwar, bakal PM yang mengamalkan sistem 'dari rakyat untuk Anwar'. Anwar patut bimbang sebab ada ramai lagi yang dah jadi aruah dan depani akan hidup semula dan akan jadi hantu kopek. Depa akan pastikan hidup Anwar akan diburu ketakutan.

Tu pasal la akak heran, apasal blogger pr duk sibuk marah PM duk belanja mewah. Tu yg Anwar belanja sakan tu hangpa patut bisingla. Yang kaya, kengkawan rapat dan anak bini Anwar je. Jadi wat pe habiskan masa berjuang untuk manusia yang macam Anwar tue? Anwar sendiripun tak berjuang untuk rakyat la bro.

Kalau dah orang kuat Anwarpun orang pr panggil anjing, Anwar ni taraf dia mesti bapak segala anjing kan? Ni kena tanya Abu Nawas nie...


BICARA ABU NAWAS: AL FATIHAH - BLOGGER LAKSAMANA BUKIT BINTANG MENINGGAL DUNIA JAM 12 MALAM TADI..


Published with Blogger-droid v2.0.3

2 comments:

  1. Anonymous18:13:00

    aduhhh sedihnya nak buat camne....dah ditakdirkan jadi anjing bodoh.

    ReplyDelete
  2. Anonymous05:09:00

    Anuar ni taraf pelacur politikus antarabangsa??? Keluar negara saban hari untuk memenuhi agenda liberlisma.Dalam kata memperjuangkan kebebasan expressi manusia alaf baru,manusia liberal & demokratik, menjurus kezaman Jahiliah. Proses Jahiliah Incarnated ini mensasarkan negara-negara bukan Yahudi yang berpotensi menjadi maju dan Islamik.Bangsa yang disasarkan akan dirobek dari dalam umpama barah yang tiada ubat.Kesediaan bangsa itu sendiri menerima dan mengagongkan missionery ini adalah kejayaan pertama kearah jangkitan wabak. Jangan biarkan Negara tercinta ini dijadikan pusat Jahiliah ini.

    ReplyDelete