Sunday 11 March 2012

PENGAKUAN AZMIN: ANWAR BERI BERJUTA!!!

Ini pengakuan. Bukan fitnah atau tuduhan. Kalau ianya fitnah, pi saman Ummi Hafilfa. Anwar bagi kemewahan dan duit berjuta pada Azmin sampai dia buang keluarga. Itu kata2 terakhir Azmin di hadapan adik beradiknya. Akak petik kata2 Ummi kat Mingguan Malaysia harini di ruang wawancara: Saya ingat kata2 terakhir Azmin kepada kakak2 dan saya di rumah Kak Long. Kata dia, bos aku (Anwar) boleh bagi aku berjuta2, korang habuk pun tak ada.

Wah, bukan main angkuh lagi Azmin dengan dia punya juta. Sampai tak kisah pada adik beradik. Tak peduli pada ibu. Mak sakitpun tak jengah. Hari rayapun tak balik mintak ampun. Pada akak kalau marah pada adikpun, yang hang duk libatkan mak tu apa hal? Kesian kat orang tua. Kalau kes lelaki yang tinggalkan mak dia kat hotel, kemain lagi puak pakatan duk kutuk. Si tangganglah, tak cium bau syurgalah, kalau jumpa nak belasahlah dan macam2 lagi depa cakap. Ni pemimpin depa duk buang ibu, kenapa masih duk puja? Tak kan sebab dia ada juta2 kot!

Betul cakap Ummi, macammana Azmin nak jadi pemimpin, kalau nasib mak dan keluarga dia tak mampu nak bela pun.

Akak memang tak suka dengan orang yang buang mak bapak nie. Teringat kat aruah mak akak yang dah lebih 10 tahun meninggal dunia. Setiap bulan akak bawak dia gi hospital sebab mak akak ni ada penyakit 3 serangkai tu. Mak akak tak pernah tahu kesusahan akak sebab depan dia akak selalu berlagak cam banyak duit. Dia tak pernah tahu yang akak pernah makan roti sekali sehari dan pernah menyewa bilik kat atas kedai mamak dan berjiran ngan mamak2 kedai. Tiap bulan tetap hulur duit kat mak dan berlagak. Maklumlah graduan itm.. Bangga sungguh mak akak masatu. Sampailah dia meninggal dia tak tahu apa2. Dan kalau sekarang mak akak masih ada pasti dia akan betul2 bangga ngan akak. Tak sempat lagi nak bawak mak akak tinggal bersama kat rumah sendiri...

Untuk aruah mak, moga Allah merahmati mu. Dan kepada semua anak kat luar sana tolonglah jangan buang seorang ibu dan tolong jangan sakiti hatinya!


Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Post a Comment